عوارض خروج 264 هزار تومانی سال 99 باز هم افزایش می یابد؟ ، سهم گردشگری از درآمد عوارض خروجی چقدر است؟

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره اقدام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه 99، گفت: پیشنهاد این وزارتخانه افزایش سهم گردشگری از محل این درآمد بود، وگرنه ما مطالبه ای برای افزایش سقف عوارض خروجی نداشتیم. این موضوع را در دولت پیگیری کردیم تا در نهایت در سال 98 با اختصاص 40 هزار تومان از محل هر عوارض خروج به گردشگری موافقت و مصوب شد. سال جاری این سهم به 80 هزار تومان رسیده است.

عوارض خروج 264 هزار تومانی سال 99 باز هم افزایش می یابد؟ ، سهم گردشگری از درآمد عوارض خروجی چقدر است؟

تیموری یادآور شد: اگرچه سهم گردشگری از عوارض خروج افزایش یافته اما از طرف دیگر پیگیر بودیم سقف آن دوباره افزایش نیابد، چون به عنوان متولی گردشگری روند سفر را دو سویه (داخلی و خارجی) می دانیم.

وی درباره این که اقدام وزارتخانه برای کنترل سقف عوارض خروجی چه بوده است؟ اعلام کرد: به هر حال ما هم بخشی از دولت هستیم وقتی در جلسات تصمیمی گرفته می گردد، نظرات تخصصی داده می گردد و طرح به تصویب اکثریت می رسد، به عنوان عضو دولت باید حمایت کنیم.

معاون گردشگری اضافه کرد: البته ما سعی می کنیم مصرف بهینه ای برای این سهم تعریف کنیم، مثلا به پیشنهاد بخش خصوصی طرحی برای مجلس آماده شده که منابع اقتصادی بیمه راهنمایان گردشگری از این محل تامین گردد. بیمه راهنمایان سال هاست بدون راه چاره مانده، مجلس از ما خواسته که محل تامین اعتبار آن را مشخص کنیم، حالا که سهم عوارض افزایش یافته می توان این مشکل را حل کرد.

عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 99، 264 هزار تومان مشخص شده که در مقایسه با سال جاری بیش از 40 هزار تومان افزایش دارد. عوارض خروج در سفر دوم تا 50 درصد و برای بار سوم تا 100 درصد افزایش خواهد یافت.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "عوارض خروج 264 هزار تومانی سال 99 باز هم افزایش می یابد؟ ، سهم گردشگری از درآمد عوارض خروجی چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض خروج 264 هزار تومانی سال 99 باز هم افزایش می یابد؟ ، سهم گردشگری از درآمد عوارض خروجی چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021