عدم استفاده از اتومبیل شخصی در ایتالیا، پاداش دارد

افراد با عدم استفاده از اتومبیل شخصی در شهر بولونیا ایتالیا، پاداش دریافت می نمایند.

عدم استفاده از اتومبیل شخصی در ایتالیا، پاداش دارد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیوز سیتی، هدف از این طرح ضد آلودگی، کاهش سفر با اتومبیل های شخصی، تقویت سفرهای سبز با مشوق هایی مانند بستنی و بلیط سینما برای افرادی است که پیاده روی می نمایند یا رفت و آمدهای دوستدار محیط زیست انجام می دهند.

ساکنان شهر بولونیا از برنامه مکان یاب برای ثبت سفر خود استفاده نموده و برای هر پیاده روی یا سفر با دوچرخه و اتوبوس امتیاز کسب می نمایند و در ازای آن جایزه می گیرند.

سیستم جمع آوری امتیاز بر اساس مسافتی که طی می گردد، نیست و پاداش آن بر اساس تعداد سفرهاست، زیرا هدف از این طرح، یاری به محیط زیست، حتی به میزان اندک است.

این طرح افراد را ترغیب می نماید تا سفرهای دوستدار محیط زیست داشته باشند و به وسیله روش های ذیل به محیط زیست یاری نمایند.

مهار آلودگی هوا

انتشار گازهای گلخانه ای به محیط زیست و سلامتی ما آسیب می رساند. براساس گزارش سالانه وضعیت هوای دنیای، بیش از 95 درصد جمعیت دنیا هوای آلوده تنفس می نمایند و این موضوع عاملی در ابتلا به بیماری های ریه، سرطان و سکته قلبی است. آلودگی هوا چهارمین علت مرگ و میر زودرس در سطح دنیا است.

ناگفته نماند، کنترل بر انتشار گازهای آلاینده منجر به کاهش سطح آلودگی در بعضی از کشورها شده است. به عنوان مثال چین، در سال های اخیر، قوانین سختگیرانه ای برای مقابله با آلودگی هوا وضع نموده است.

آمار سازمان ملل نشان می دهد با وجود اینکه شهرها فقط 3 درصد از سطح زمین را به خود اختصاص دادند، اما 60 تا 80 درصد انرژی دنیا را مصرف می نمایند و 75 درصد هم گازهای گلخانه ای منتشر می نمایند.

به عنوان بخشی از برنامه اهداف توسعه پایدار، سازمان ملل میخواهد تا سال 2030 اثرات منفی محیط زیستی شهرها، از جمله آلودگی هوا را کاهش دهد.

تغییر رفتار

علاوه بر اعمال مقررات سختگیرانه برای آلاینده ها، برنامه ریزان شهری و سیاست گذاران طرح های ابتکاری برای تشویق مردم به رفتارهای محبت آمیز با محیط زیست مانند اشتراک گذاری دوچرخه را اجرا می نمایند.به عنوان مثال، در سال 2018، حدود 18.2 میلیون دوچرخه به حمل و نقل دنیای افزوده شد.

علاوه براین، سرمایه گذاری برای خطوط دوچرخه سواری و زیرساخت های جدید، منجر به کاهش انتشار گازهای آلاینده و بهبود سلامت افراد خواهد شد.

اتخاذ رفتارهای سازگاربا محیط زیست بسیار مهم است و باید با برنامه ریزی و سیاست های زیربنایی این طرح ها را پشتیبانی کرد.

به "عدم استفاده از اتومبیل شخصی در ایتالیا، پاداش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم استفاده از اتومبیل شخصی در ایتالیا، پاداش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021