شکایت نخست وزیر سابق ایتالیا علیه یکی از دستیاران کارزار انتخاباتی ترامپ

نخست وزیر سابق ایتالیا به تازگی از طرح شکایت علیه یکی از دستیاران سابق دونالد ترامپ اطلاع داد؛ این دستیار مدعی آن است که دولت ایتالیا، قصد تضعیف صندلی ترامپ در انتخابات سال 2016 آمریکا را داشته است.

شکایت نخست وزیر سابق ایتالیا علیه یکی از دستیاران کارزار انتخاباتی ترامپ

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، جورج پاپادوپولوس، دستیار سابق دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی وی، به تازگی در مصاحبه با روزنامه لا وِریتا گفته است ماتئو رنتزی، نخست وزیر سابق ایتالیا، از باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، دستور گرفته بود که طی انتخابات 2016 این کشور، ضربه ای نامنصفانه به ترامپ وارد آورد.

رنتزی این اتهام را رد نموده و در پیغام فیسبوکی خود، گفت اتهام پاپادوپولوس به وجهه من به طور جدی آسیب می زند. او سپس نوشت: در دادگاه می بینمت.

پاپادوپولوس نیز در واکنش توئیتری خود، رنتسی را نخست وزیر ناکام خطاب کرد و اتهام خود مبنی بر مداخله رنتزی در انتخابات آمریکا را مجددا مطرح ساخت.

این دستیار سابق که در رقابت انتخاباتی ترامپ به عنوان مشاور سیاست خارجه فعالیت می کرد، در اکتبر 2017 به علت دروغگویی به مقامات اف بی آی، مجرم شناخته شد.

به گفته منابع رویترز، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، اخیرا مذاکراتی محرمانه با آژانس اطلاعاتی ایتالیا برگزار کرد؛ موضوع این جلسات، تحقیق درخصوص پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا بوده است.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا که ریاست سرویس های مخفی این کشور را نیز بر عهده دارد، روز آدینه گفت جامعه اطلاعاتی این کشور هیچ رفتار نامناسب یا خلاف قاعده مرتکب نشده است.

او به خبرنگاران گفته است: همه امور به طور شفاف انجام گرفته بود؛ او اظهار داشته که جزئیات بیشتر را تنها در کمیته امنیت مجلس مطرح خواهد نمود.

به "شکایت نخست وزیر سابق ایتالیا علیه یکی از دستیاران کارزار انتخاباتی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت نخست وزیر سابق ایتالیا علیه یکی از دستیاران کارزار انتخاباتی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021