سهم گردشگری در اقتصاد کشور افزایش می یابد، به دنبال تسهیلگری برای بخش خصوصی هستیم

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان گلستان گفت: رشد ورود گردشگران خارجی به جمهوری اسلامی نشان از سیاست های حمایتی و رقم خوردن اتفاقات خوب در حوزه گردشگری کشور و افزایش سهم گردشگری در اقتصاد کشور است.

سهم گردشگری در اقتصاد کشور افزایش می یابد، به دنبال تسهیلگری برای بخش خصوصی هستیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، محمد خیاطیان شامگاه دیروز یکشنبه 24 آذر 98 در مصاحبه با صداوسیمای مرکز گلستان گفت: حمایت های چند سال اخیر از حوزه گردشگری باعث شد تا میزان ورود گردشگر به کشور از 4/5میلیون نفر در سال 96 به تعداد 7 میلیون و 900 هزار نفر در سال 97 افزایش یابد و این رقم در 7 ماهه نخست امسال به 6 میلیون نفر گردشگر رسیده است.

او اعلام نمود: آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان دهنده این است که 11/8 میلیارد دلار سهم اقتصاد ایران بوده است و مطمئنا با توجه به رشد میزان ورود گردشگری خارجی به کشور شاهد افزایش سهم اقتصاد گردشگری به این میزان خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت گفت: امروز گردشگری در کل جهان به عنوان یکی از اقتصادهای نوپا و نوظهور مطرح است که طبیعتا در ایران نیز این چنین است و برای پیشرفت کامل راه طولانی داریم.

او با اشاره به این که کوشش های بسیار خوبی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر مبنای پشتیبانی و برطرف موانع از بخش خصوصی کشور اجرا شده است، توضیح داد: دولت باید تسهیلگر بخش خصوصی باشد و این تسهیلگری در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان یک اصل مورد تأکید وزیر محترم است.

خیاطیان با تأکید بر این که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال تغییر نگاه در استفاده از ظرفیت های میراث فرهنگی کشور بوده که بدان دست یافته است، اعلام نمود: درگذشته عمدتا نگهدار میراث بودیم و بهره برداری از آن صورت نمی گرفت اما اکنون با تغییر نگاه با حفظ اصالت میراث فرهنگی برای آیندگان، بهره بردار میراث فرهنگی هستیم.

او گفت: وزارت میراث فرهنگی برای آن دسته از هم وطنان که تمایل به ایفای نقش در گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارند، تسهیلات بسیار خوبی در قالب صندوق توسعه ملی در نظر گرفته است. این تسهیلات در حوزه شهری با بهره 12 درصد و در جوامع روستایی با نرخ 6 درصد ارائه خواهد شد و سقفی برای واگذاری آن قائل نیستیم.

محمد خیاطیان ظهر روز یکشنبه 24 آذر 98 برای حضور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی گلستان به گرگان سفر نموده بود.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "سهم گردشگری در اقتصاد کشور افزایش می یابد، به دنبال تسهیلگری برای بخش خصوصی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم گردشگری در اقتصاد کشور افزایش می یابد، به دنبال تسهیلگری برای بخش خصوصی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021