زنگ خطر برای گردشگری سلامت ، پزشکانی که مریض خود را خارج از کشور می بینند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بعضی پزشکان کشور به صورت انفرادی به خارج از کشور می فرایند و مریض می بینند. درحالی که ما باید بیمار را به داخل کشورمان بیاوریم و به او خدمات دهیم تا صنعت گردشگری سلامت کشورمان تقویت گردد.

زنگ خطر برای گردشگری سلامت ، پزشکانی که مریض خود را خارج از کشور می بینند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی اظهار کرد: بیمار خارجی که وارد کشور ما می شود، از هواپیمایی، ترابری و هتل های ما استفاده می نماید و در این میان هم خیلی ها از حضور او در کشور برخوردار و منتفع می شوند و هم خودش با سلامت کامل به کشورش برمی شود.

وی گفت: مالی که ناشی از گردشگر سلامت است، نه فقط پزشکی بلکه اقتصاد مملکت را می چرخاند. بنابراین باید کوشش کنیم که بیمار خارجی را به داخل کشور بیاوریم.

دکتر جان بابایی تاکید نمود: همکاران ما حتی اگر می خواهند به خارج از کشور بروند، باید این کار آنقدر مدیریت شده باشد که فقط برای بیماران سرپایی بروند و خدمات بستری و جراحی را به داخل کشور بیاورند. چون هم سودش بیشتر است و هم تضمین خدماتش.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت ما نسبت به کشورهای رقیب مان عقب ماندگی هایی داریم. هند و ترکیه دو کشوری هستند که در این منطقه به سرعت در جهت جذب گردشگر کار می نمایند و سالانه بیش از 3 برابر ما می توانند در این حوزه منابع جذب نمایند. درحالی که ظرفیت ها و صندلی ما از نظر دسترسی جغرافیایی در حوزه گردشگری سلامت بسیار بیشتر است. البته از نظر رفت و آمد ممکن است مانند آن ها نباشیم اما نتوانستیم از پتانسیل های جذابی که کشور ما در این حوزه دارد، استفاده کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر این که حوزه گردشگری سلامت ایران در چند سال اخیر به دلیل رشد دلال پروری خدشه دار شده است، گفت: این مساله سبب شده که نه تنها منابع به درستی وارد کشور نشود، بلکه حیثیت پزشکی این کشور لطمه ببیند. آسیب و هزینه این اتفاق بسیار بالاست و برگشت به شرایط اولیه بسیار سخت خواهد بود.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "زنگ خطر برای گردشگری سلامت ، پزشکانی که مریض خود را خارج از کشور می بینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر برای گردشگری سلامت ، پزشکانی که مریض خود را خارج از کشور می بینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021