رئیس جدید کمیسیون اروپایی عامل انشقاق در دولت ائتلافی ایتالیا

انتخاب اورزولا فون در لاین، به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپایی اختلافات شدیدی را در دولت ائتلافی پوپولیستی ایتالیا ایجاد نموده است.

رئیس جدید کمیسیون اروپایی عامل انشقاق در دولت ائتلافی ایتالیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه تاگس آنسایگر سوئیس در مطلبی نوشت: در دولت ایتالیا درباره انتخاب اورزولا فون در لاین به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپایی اختلافات جدی ایجاد شده که پایه های این ائتلاف دولتی را به لرزه درآورده است.

متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا و معاون نخست وزیر این کشور روز پنج شنبه خاطرنشان کرد که او دیگر به شریک ائتلافی خود یعنی جنبش پنج ستاره اعتماد ندارد. وی که رئیس حزب افراطی لیگ شمال ایتالیا است این سخنان را در حاشیه یک دیدار اروپایی در هلسینکی ایراد کرد.

جنبش پنج ستاره که از احزاب دولت پوپولیستی ایتالیا است به انتخاب فون در لاین برای ریاست کمیسیون آینده اروپایی در حالی رای مثبت داد که حزب لیگ شمال ایتالیا با این مسئله مخالف بود.

از طرفی احزاب دولت ائتلافی ایتالیا همچنین در پروژه های زیر ساختی و موضوع مهاجرت هم با هم اختلاف نظر دارند. این دو حزب افراطی ایتالیا بیش از یک سال است که در این کشور تشکیل ائتلاف دولتی داده اند و در این دوره همیشه تنش های روزافزونی در دولت ائتلافی ایتالیا شکل می گیرد.

در اوایل ژوئن جوزپه کونته نخست وزیر مستقل ایتالیا تهدید کرد که اگر احزاب دولتی به توافق نرسند و اختلافات را کنار نگذارند از سمت خود استعفا خواهد داد.

لوییجی دی مایو، رئیس جنبش پنج ستاره ایتالیا هم با اشاره به اینکه کمی از کار در این دولت ائتلافی سیر شده است در عین حال گفت که من می خواهم به کارم ادامه دهم اما اگر حزب لیگ شمال می خواهد این دولت را ساقط کند باید آشکارا بگوید.

اگر یک بحران دولتی در ایتالیا شکل گیرد احتمالا انتخابات مجدد پاییز در این کشور برگزار می گردد. حزب لیگ شمال متئو سالوینی در ایتالیا با روینمودهای سختگیرانه خود در قبال مهاجران در نظر سنجی ها 38 درصد آراء شهروندان را از آن خود نموده است. در حالی که جنبش پنج ستاره با ریزش آراء شدید تنها 17 درصد آراء شهروندان را دارا است.

در انتخابات پارلمانی سل گذشته جنبش پنج ستاره بیش از 30 درصد آراء و حزب لیگ شمال هم حدود 17 درصد آراء شهروندان را به دست آورده بود.

سالوینی با روینمودهای سختگیرانه خود در قبال مهاجران همچنین خشم اتحادیه اروپا را هم برانگیخته است.

به "رئیس جدید کمیسیون اروپایی عامل انشقاق در دولت ائتلافی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جدید کمیسیون اروپایی عامل انشقاق در دولت ائتلافی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021