درخواست فرانسه از کشورهای اروپایی: نیروهای بیشتری به منطقه ساحل اعزام کنید

فرانسه از قدرت های اروپایی خواسته تا نیروهای ویژه بیشتری را برای رویارویی با افزایش خشونت ها در غرب آفریقا اعزام نمایند.

درخواست فرانسه از کشورهای اروپایی: نیروهای بیشتری به منطقه ساحل اعزام کنید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در سخنرانی در پایگاه نیروهای ویژه این کشور در جنوب غرب فرانسه گفت: اگر ما اقتصادی، نیجر یا بورکینافاسو را با ثبات نکنیم، اروپا نا امن می گردد. تروریسم و مهاجران غیرقانونی وارد اروپا می شوند.

وی ادامه داد: من از سایر کشورهای اروپایی می خواهم تا به اعزام نیرو به منطقه ساحل بپردازند.

این گفته ها از سوی وزیر دفاع فرانسه در حالی مطرح شده که بیش از شش ماه از خشونت ها و نا آرامی ها از سوی شبه نظامیان در منطقه ساحل می گذرد و شرکای خارجی را برای یاری به برقراری ثبات در این منطقه از آفریقا با دشواری هایی روبرو نموده است.

فرانسه در سال 2013 برای بیرون راندن شبه نظامیان اسلام گرا از اقتصادی به این کشور نیرو اعزام کرد و از آن موقع تاکنون حدود 4500 نیرو در این کشور دارد.

قدرت های غربی نیز برای تشکیل نیروهایی از میان کشورهای بورکینافاسو، نیجر، اقتصادی، چاد و موریتانی به منظور مقابله با شبه نظامیان در اقتصادی و غرب آفریقا به ارسال یاری های اقتصادی روی آورده اند.

حدود 23 کشور اروپایی نقشی در منطقه ساحل ایفا می نمایند که از جمله آنها می توان به تأمین اقتصادی و پشتیبانی لجستیکی اشاره نمود اما فرانسه در مرکز فعالیت های عملیاتی به منظور متوقف کردن گسترش فعالیت های شبه نظامیان قرار گرفته است. بجز فرانسه کشور اروپایی دیگری اقدام به تأمین نیروهای ویژه نمی کند.

به "درخواست فرانسه از کشورهای اروپایی: نیروهای بیشتری به منطقه ساحل اعزام کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست فرانسه از کشورهای اروپایی: نیروهای بیشتری به منطقه ساحل اعزام کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021