دانشگاه ها کرونا را کنترل می نمایند

از دانشگاه های چین خواسته شده است که کوشش های بیشتری در زمینه تحقیقات علمی برای یاری به مهار شیوع ویروس کرونا انجام دهند.

دانشگاه ها کرونا را کنترل می نمایند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، به گفته وزارتخانه های آموزش و دارایی از دانشگاه های چین خواسته شده است که کوشش های بیشتری در زمینه تحقیقات علمی برای یاری به مهار شیوع ویروس کرونا انجام دهند.

این بخشنامه همچنین از دانشگاه ها خواست تا تحقیقات و توسعه داروها و واکسن های ضد ویروس را تسریع نمایند؛ در این بخشنامه که به طور مشترک از وزارتخانه ها صادر شده آمده است: مؤسسات آموزش عالی باید فرایند پروژه های خود را برای پشتیبانی از تحقیقات علمی مرتبط با کنترل اپیدمی کرونا تنظیم نمایند؛ همچنین آنها باید کوشش ها را برای ردیابی منشا ویروس و مطالعه مکانیسم انتقال آن تسریع نمایند.

در همین حال از موسسات آموزش عالی خواسته می گردد تا به تأثیر اقتصادی این بیماری همه گیر بر دانش آموزان و خانواده های آنها توجه نمایند.

وزارتخانه ها خواهان کوشش دانشگاه ها برای تهیه یاری های اقتصادی به دانشجویان و به ویژه اطمینان از زندگی عادی و تحصیل افراد خانواده های فقیر هستند.

سازمان بهداشت جهانی بیان کرد که یک تیم پزشکی بین المللی به چین رفته اند تا از نزدیک درباره راه چاره های چین برای مقابله با ویروس کشنده کرونا آگاه شوند.

این در حالی است که بیمارستان هووشن شان در شهر ووهان چین که برای معالجه بیماران آلوده به ویروس کرونا از سوی دولت و تنها در عرض 10 روز احداث شده است، بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا را پذیرش نموده است.

ویروس جدید کرونا که از اواخر ماه دسامبر گذشته در شهر ووهان ایالت هوبی چین، کانون انتشار آن، ظاهر شد تا به امروز 40 هزار و 171 نفر را در چین و 36 نفر را در هنگ کنگ مبتلا نموده و باعث مرگ بیش از 900 تن شده که اغلب آنها چینی هستند.

به "دانشگاه ها کرونا را کنترل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها کرونا را کنترل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021