خبرنگاران و فعالان گردشگری اسپانیا به شیراز سفر کردند

بیش از 50 خبرنگار و فعال گردشگری کشور اسپانیا به منظور آنالیز ظرفیت های گردشگری استان فارس روز یکشنبه 4 آذر 97 وارد شیراز شدند.

خبرنگاران و فعالان گردشگری اسپانیا به شیراز سفر کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، خبرنگاران و فعالان گردشگری اسپانیا با هدف آنالیز زیرساختها و ظرفیتهای گردشگری فارس و مراودات بیش از پیش ورود گردشگران اسپانیایی به این استان، روز یکشنبه 4 آذر وارد شیراز شدند و ضمن بازدید از بناهای تاریخی محور زندیه و مجموعه تاریخی- فرهنگی حافظیه در نشستی با حضور مصیب امیری مدیر کل و سید موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس، امید حقیقت مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در حوزه گردشگری سلامت، تعدادی از روسای آژانسهای فعال در حوزه تورهای ورودی به استان و اصحاب رسانه، در هتل الیزه شرکت کردند.

در این جلسه مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس گفت: فارس، بیشترین آثار تاریخی ایران از نظر ثبت ملی، جهانی و اهمیت را داراست.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به امکان صدور ویزا در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز برای گردشگران، اضافه نمود: با توجه به وجود 3 فرودگاه بین المللی در فارس، طبق آمار، سالیانه بیش از 5 میلیون گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی-فرهنگی، مذهبی و طبیعی استان فارس بازدید می نمایند.

این مقام مسئول گفت: استان فارس با دارا بودن آثار تاریخی شناخته گردیده جهانی، تنوع زیرساختهای گردشگری نظیر هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه بوم گردی و بیش از 18 هزار تخت ویژه گردشگران، داشتن بیمارستانهای مجهز، وجود آرامگاه دو شاعر پر آوازه حافظ و سعدی، همواره مورد توجه گردشگران خارجی بوده است.

وی تاکید نمود: در حال حاضر امنیت مثال زدنی در کشور ایران برای گردشگران خارجی وجود دارد و اکنون ایران جز امن ترین کشورهای آسیا و حتی جهان است.

رئیس گروه اسپانیایی خبرنگاران و تورگردانان نیز دراین نشست گفت: پس از حضور در شیراز، شاهد مهربانی و میهمان نوازی شیرازی ها بودیم.

ماریانو پالاسین اضافه نمود: سازمان ما دارای 200 عضو در حوزه خبرنگاری و فعال گردشگری است و همگی با اطلاع کامل از زیبایی های ایران و شهر شیراز، این مقصد را برای حضور گردشگران اسپانیایی انتخاب نموده اند.

امید حقیقت مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در جلسه با گروه اسپانیایی افزود: استان فارس دارای آب و هوای چهار فصل و پتانسیلهای منحصر به فرد است و امکان هر گونه تفریح متفاوت از کویر گردی تا اسکی در این استان مهیاست.

وی توضیح داد: همانگونه که ما ایرانی ها با جاذبه های اسپانیا آشنایی داریم از شما به عنوان خبرنگار و فعال گردشگری انتظار داریم، زیبایی های ایران را به خوبی معرفی و مشوق سفر اسپانیایی به کشور ما باشند.

اعضای این گروه اسپانیایی به دعوت آژانس ایران دوستان و با هدف آنالیز ظرفیتهای گردشگری ایران و افزایش مراوده گردشگری ایران و اسپانیا ساعت چهار بامداد یکشنبه وارد فرودگاه شیراز شدند و صبح دوشنبه پنجم آذرماه جاری نیز پس از بازدید از مجموعه های جهانی تخت جمشید و پاسارگاد، استان فارس را به مقصد یزد ترک خواهند کرد.

به "خبرنگاران و فعالان گردشگری اسپانیا به شیراز سفر کردند" امتیاز دهید

5 کاربر به "خبرنگاران و فعالان گردشگری اسپانیا به شیراز سفر کردند" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران و فعالان گردشگری اسپانیا به شیراز سفر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021