نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

تهیه برنامه ضربتی برای اعتمادسازی گردشگری ایران

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به تحولات اخیر ایران و منطقه، از اقدام برای تدوین برنامه ضربتی اعتمادسازی بازاریابی و تبلیغات در بازارهای هدف گردشگری اطلاع داد.

تهیه برنامه ضربتی برای اعتمادسازی گردشگری ایران

محمدابراهیم لاریجانی ـ مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـتهیه و اجرای طرح ضربتی برای بازاریابی و تبلیغات گردشگری به منظور اعتمادسازی و حفظ اشتغال و معیشت صدها هزار نیروی کار که در معرض بیکاری قرار دارند را در شرایط موجود کشور ضروری دانست و به ایسنا گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی در دست تهیه است.

او درباره ضرورت تهیه و اجرای برنامه ای ضربتی برای اعتمادسازی گردشگری، شرح داد: با توجه به اتفاقات اخیر به خصوص ناآرامی های آبان ماه، تحولات عراق و اقدامات تروریستی فرودگاه بغداد، حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و کنسل شدن بسیاری از پروازهای بین المللی ضرورت برنامه ریزی گسترده برای بازاریابی و تبلیغات اعتمادساز در ماه های خاتمه سال و قبل از شروع فصل پیک سفرهای گردشگران خارجی احساس می گردد.

وی ادامه داد: بدیهی است ما به صورت ماهانه و سالانه برنامه های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات گردشگری در دستور کار داریم که متناسب با منابع، بودجه و امکاناتمان و در شرایط عادی به کار گرفته می گردد، اما با توجه به تحولات اخیر و آثار منفی این اتفاقات روی اذهان و افکار عمومی مردم کشورهای بازار هدف، احساس می کنیم در فصل پیش روی گردشگری ورودی که از بهار 99 شروع می گردد، با کاهش سفر به ایران روبرو شویم.

لاریجانی گفت: هرچند در حال حاضر تعدادی از تورها کنسل شده است، اما با توجه به این که در فصل پیک سفر نیستیم، حجم تورهای کنسل شده به لحاظ کمی و عددی رقم بزرگی نیست، ولی باید از هم اکنون برای سال آینده برنامه ریزی را شروع کنیم تا صدمات کمتری را ببینیم.

او مدیریت بحران در گردشگری را مقوله ای دانست که همه کشورهای فعال در صنعت گردشگری ممکن است با آن روبرو شوند، یادآور شد: موضوعاتی نظیر سیل، زلزله، کودتا، انقلاب، مسائل سیاسی، بیماری های فراگیر و بسیاری موضوعات است که در کشورهای مختلف جهان رخ می دهد و روی گردشگران ورودی آن کشور تاثیر می گذارد که با یک سری اقدامات ضربتی شرایط به وجود آمده را مدیریت می نمایند و به عبارتی بحران را پشت سر می گذارند.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری اضافه کرد: ما در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فعالان بخش خصوصی و تمام کسب و کارهایی که از حوزه گردشگری به طور مستقیم و غیر مستقیم منتفع هستند و حتی شهرداری ها و بعضی سازمان ها و وزارتخانه هایی که کارکرد بین المللی دارند، باید در برنامه اعتمادسازی تبلیغات گردشگری ایران با هدف عبور از چالش بوجود آمده نقش موثر ایفا نمایند.

وی بیان نمود: بدیهی است اقدامات بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که برای شرایط عادی پیش بینی و طراحی شده هم به لحاظ کمی و حجم برنامه ها و هم به لحاظ کیفی و نوع برنامه، جوابگوی تبلیغات منفی و برطرف تشویش اذهان و تنویر افکار عمومی اتباع کشورهای بازار هدف نیست. ضمن این که این وزارتخانه به تنهایی نمی تواند برنامه ریزی گسترده ای را در بیش از30 کشور بازار هدف اول گردشگری به لحاظ منابع مالی، انسانی و عملیاتی به کار گیرد، لذا احتیاجمند همکاری همه ذی نفعان و فعالان حوزه گردشگری هستیم.

لاریجانی ادامه داد: ضرورت مشارکت موثر همه فعالان گردشگری اعم از بخش خصوصی، کسب و کارها، رسانه ها و سازمان های دولتی و حاکمیتی، شهرداری ها، اتاق های بازرگانی، هنرمندان و ورزشکاران در برنامه ضربتی اعتمادساز تبلیغات گردشگری احساس می گردد؛ چراکه آثار و منافع مالی گردشگری متعلق به گروه خاص نیست و آحاد جامعه را تحت پوشش قرار می دهد. همچنین باید تقسیم کاری بین انجمن ها و تشکل های گردشگری و بعضی نهادها و سازمان ها با موضوع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اجرای این برنامه ضربتی صورت بگیرد.

او در ادامه به بعضی اقدامات که در جریان این برنامه اعتمادسازی می تواند اجرا گردد، اشاره نمود و اضافه کرد: اعلام شرایط واقعی کشور توسط سفارتخانه ها، رایزنی های فرهنگی و نمایندگی های کشورمان در سایر کشورها بویژه در کشورهای بازار هدف گردشگری، حضور در فضای مجازی به خصوص پیغام رسان ها و شبکه های اجتماعی محبوب کشورهای بازار هدف، حضور در نشریات و سایر رسانه های تخصصی گردشگری، حضور پررنگ در نمایشگاه های گردشگری (تا اردیبهشت 99 حدود هشت نمایشگاه مهم در پیش است)، اجرای برنامه هایی نظیر هفته های فرهنگی، بازارچه های صنایع دستی، جشنواره های غذاهای سنتی و موسیقی ایرانی که بتواند مردم کشورهای هدف را مخاطب قرار دهد، برگزاری تورهای آشناسازی برای خبرنگاران، تورپراتورها، بلاگرها و افراد ذی نفوذ کشورهای بازار هدف، دعوت از اینفلوئنسرها و افراد اثرگذار در فضای مجازی، دعوت از سلبریتی ها و افرادی که مردم کشورهای بازار هدف از آن ها تأثیر می پذیرند و دهها طرح و ایده دیگر بخشی از اقدامات تدارک شده در طرح ضربتی اعتمادساز بازاریابی و تبلیغات در شرایط فعلی خواهد بود. البته با مشورت انجمن ها، صنوف، تشکل ها و صاحب نظران و بعضی از سازمان ها و نهادهای فعال بین المللی این برنامه ها به لحاظ کمی و کیفی تکمیل خواهد شد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری تاکید نمود: پس از آن باید تامین منابع و تقسیم کار بین نهادهای دولتی، بخش های مختلف وزارت گردشگری، بخش خصوصی، جامعه هتلداران، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، جامعه تورگردانان، انجمن راهنمایان و سایر ذی نفعان صورت پذیرد و با تقسیم کار ملی بین بخش های مذکور هر یک باید بخشی از این برنامه ها را به لحاظ مادی، معنوی، فنی و مشاوره ای پشتیبانی نمایند تا اجرا گردد.

وی ادامه داد: حفظ فرایند رو به رشد گردشگری در ماه های خاتمهی سال و بویژه در سال آینده در عمل به حفظ کسب و کارها و مشاغل متعددی منجر می گردد که در شهرها و روستاهای مختلف کشور به عنوان مقاصد گردشگری، دهها هزار جوان از آن به طور مستقیم ارتزاق می نمایند و دهها هزار نفر نیز در دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران ها، مراکز اقامتی، راهنمایان گردشگری، بوم گردی ها مشغول به کاراند و چشم امید خود و خانواده هایشان به چرخیدن چرخ صنعت گردشگری است.

لاریجانی با بیان این که تاثیرات غیرمستقیم و القایی صنعت گردشگری بر سایر صنایع اعم از حمل و نقل زمینی، هوایی، ریلی، دریایی و حمل و نقل درون شهری، فراوری، کشاورزی و کسب و کارهای خرد آحاد مردم نیز بر کسی پوشیده نیست، توضیح داد: اگر اکنون از تهیه برنامه ضربتی بازاریابی و تبلیغات گردشگری سخن می گوییم در واقع از حفظ اشتغال و معیشت مستقیم و غیرمستقیم صدها هم وطن در اقصی نقاط کشور حرف می زنیم، بنابراین مشارکت همه فعالان و ذینفعان و نهادهای دولتی و غیردولتی را در این جهت احتیاج داریم.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "تهیه برنامه ضربتی برای اعتمادسازی گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه برنامه ضربتی برای اعتمادسازی گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021