تقویت مشارکت ها و بالابردن سطح ارتباطات ایران و چین در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری

در دیدار نایب رئیس کمیته مشورتی استان گوئیژوی چین با معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طرفین بر افزایش مشارکت ها در مورد تبادل گردشگر از دو کشور تأکید کردند.

تقویت مشارکت ها و بالابردن سطح ارتباطات ایران و چین در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سون چن ای نایب رئیس کمیته مشورتی استان گوئیژو، به همراه تعدادی از مسئولان این استان و فعالان حوزه گردشگری کشور چین صبح امروز یکشنبه 3 آذر 98 با حضور در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حسین اربابی معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس این وزارت خانه دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار دو مقام چینی و ایرانی با برشمردن ظرفیت های مشترک فرهنگی، گردشگری و مالی بین دو کشور بر افزایش و تقویت مشارکت ها و بالابردن سطح ارتباطات در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری تأکید کردند.

سون چن ای نایب رئیس کمیته مشورتی استان گوئیژوی چین در این دیدار با بیان این که هدف سفر او و همراهانش به ایران تعامل هرچه بیشتر برای گسترش روابط دو کشور در حوزه گردشگری و تعریف محورهای جدید گردشگری است گفت: سابقه ارتباط بین ایران و چین بسیار قدیمی است و یک ارتباط غنی به حساب می آید و تمایل داریم که این ارتباطات همچنان حفظ گردد.

او اضافه نمود: استان گوئیژو در جنوب غربی کشور چین واقع شده و در حوزه گردشگری و خصوصا طبیعت گردی دارای ظرفیت های فراوانی است که از آن جمله می توان به آبشارهای خروشان، غارهای دیدنی و کوه های زیبا اشاره نمود.

این مقام چینی ادامه داد: این در حالی است که به نظر می رسد طبیعت این استان شبیه طبیعت ایران است چرا که استان گوئیژو یک استان کوهستانی است و آب و هوای بسیار خوبی دارد و برای گردشگران یک مقصد بسیار مطلوب به حساب می آید.

سون چن ای در ادامه با اشاره به دیدار چند هفته پیش سفیر چین با مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران اضافه نمود:در این دیدار مذاکرات بسیار خوبی بین مسئولان دو کشور انجام شد و امیدواریم نتایج این مذاکرات بتواند به رونق هرچه بیشتر گردشگری بین دو کشور یاری کند.

ارتباط گردشگری، بهترین نوع ارتباط در جهان است

حسین اربابی معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این دیدار به اشاره به سابقه ارتباط فرهنگی بین ایران و چین اضافه نمود: این دو کشور دارای ارتباط بسیار طولانی و غنی با هم هستند و به طور حتم در حوزه گردشگری می توانیم با هم به توافق های بسیار خوبی دست یابیم.

او اضافه نمود: با توجه به اشتراکات بین دو کشور و ظرفیت هایی که بین ایران و چین وجود دارد این آمادگی را داریم تا برای افزایش جذب گردشگر ورودی به صورت متقابل با یکدیگر گام های مثبتی برداریم.

اربابی ادامه داد: ارتباط گردشگری، بهترین نوع ارتباط در جهانست و با توجه به صحبت ها و اعلام آمادگی مسئولان چینی ما نیز این آمادگی را داریم تا محورهای گردشگری جدیدی در حوزه گردشگری با یکدیگر تعریف کنیم.

معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: به منظور گسترش ارتباط در حوزه گردشگری بین دو کشور ایران و چین اتفاقات بسیار خوبی روی داده که از آن جمله می توان به لغو ویزا یک طرفه ایران با چین و نیز خواهرخواندگی بعضی از شهرهای ایران و چین اشاره نمود.

به "تقویت مشارکت ها و بالابردن سطح ارتباطات ایران و چین در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت مشارکت ها و بالابردن سطح ارتباطات ایران و چین در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021