نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

تشدید تقابل تجاری چین و آمریکا، بازار نفت را متلاطم کرد

به دنبال تصمیم آمریکا برای تشدید جنگ تجاری و تعرفه ای با چین و کوشش آمریکا برای اعمال تحریم بر نفت ایران و ونزوئلا، قیمت نفت امروز سه شنبه با تلاطم روبرو شد و بازار نفت خود را با روند صعودی شروع کرد.

تشدید تقابل تجاری چین و آمریکا، بازار نفت را متلاطم کرد

به گزارش رویترز، در کنار ادامه جنگ تجاری میان چین و آمریکا، حذف نفت کشورهای ایران و ونزوئلا نیز بازار دنیای نفت را بسیار متشنج نموده است و در همین ارتباط قیمت نفت خام برنت امروز به 71.09 دلار در هر بشکه رسیده است.

قیمت نفت تگزاس آمریکا نیز امروز سه شنبه با قیمت 62.20 دلار هر بشکه معامله می گردد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که رخدادهای سیاسی تجاری هفته های گذشته تأثیر بسزایی بر افزایش قیمت نفت خام داشته است.

یکی از دلایل آشفتگی بازار، نگرانی نسبت به تأثیر تشدید اختلافات تجاری آمریکا و چین بر رشد دنیای اقتصاد است.

در پی سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بالا بردن تعرفه بر واردات کالاهای چینی، مذاکرات بین دو اقتصاد بزرگ دنیا در حقیقت به بن بست رسیده است.

هان تان تحلیلگر مرکز FXTM می گوید، تنش های تجاری ایالات متحده و چین قرار است در هفته جاری در خط مقدم توافق جمعی بازار قرار گیرد؛ چرا که هر گونه انتشار خبر عدم توافق این دو کشور می تواند بی نظمی و بی ثباتی جدید به بازار اقتصادی دنیا تزریق کند.

تان بر این باور است که بدتر شدن اصطکاک تجاری میان واشنگتن و پکن، می تواند در آینده نزدیک خطراتی را برای پیش بینی های اقتصادی برای محصولات نفتی ایجاد کند.

به دنبال عدم توافق مذاکرات تجاری واشنگتن و پکن، پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان روز دوشنبه از آمریکا و چین خواست مناقشه تجاری میان خود را حل و فصل نمایند.

آلتمایر تأکید کرد که همه طرف ها باید در زمینهٔ اجرای تصمیم های یک جانبه، کاملاً مراقب باشند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید نموده است، تعرفه بر واردات کالا از چین را به ارزش 200 میلیارد دلار افزایش می دهد.

ترامپ روز دوشنبه از چین بابت مسائل تجاری انتقاد کرد و ضمن وعده به حمایت از نظام بازرگانی کشورش گفت که واشنگتن میلیاردها دلار در بخش تجارت ضرر نموده است.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: آمریکا طی سال ها 600 تا 800 میلیارد دلار در سال در بخش تجارت از دست داده است. ما در تجارت با چین 500 میلیارد دلار ضرر می دهیم و متأسفم، قصد نداریم این روند را بیش از این ادامه دهیم.

در پی انتشار خبر افزایش تعرفه بر کالاهای چینی، چین نیز دیروز (دوشنبه) از لغو یازدهمین دور مذاکرات بین دو کشور که قرار بود این هفته در آمریکا برگزار گردد، اطلاع داد.

به "تشدید تقابل تجاری چین و آمریکا، بازار نفت را متلاطم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تقابل تجاری چین و آمریکا، بازار نفت را متلاطم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021