نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

تخریب ساحل گردشگری بندر مقام صحت دارد؟

براساس عکس و فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، ساحل گردشگری بندر مقام در معرض خطر تخریب قرار گرفته است و مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در واکنش به این موضوع اظهار بی اطلاعی نموده است. این خبر پیرامون تخریب ساحل گردشگری بندر مقام نگارش شد.

تخریب ساحل گردشگری بندر مقام صحت دارد؟

جریان از چه قرار است؟

بندر مقام از توابع بخش شیبکوه در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان است. دهستان آن زمانی مقر حکومت قبیله بنی حمّاد بود و هنوز هم بقایایی از آثار آن دوره در این منطقه دیده می گردد. بندر صیادی مقام دروازه ورودی جزیره لاوان نیز است. مدتی است تصاویر دلفریبی از بکرترین بخش این بندر یعنی ساحل مُکسَر منتشر شده که آن را به مقصدی گردشگری تبدیل نموده است. این ساحل به قدری بکر و دست نخورده به نظر می آید که با وجود حجم تخریب و زباله در دیگر نقاط ساحلی کشور، این تردید و پرسش را برای بسیاری پیش می آورد که آیا چنین ساحلی در ایران وجود دارد؟ هرچند به تازگی تصاویر و فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که تهدید و تخریب حریم این ساحل را هشدار می دهد. در فیلمی که منتشر شده لودری در حال خاکبرداری از ساحلی در نزدیکی مکسر است و در کنار آن خانه های موقتی احداث شده که کاربری آن ها تعیین نیست. بسیاری از فعالان و دوستداران گردشگری این اقدام را به منزله دست درازی به حریم ساحل توریستی بندر مقام دانسته اند. رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان درباره واگذاری این بخش از ساحل بندر مقام و تخریب آن اظهار کرد: در جریان نیستم. اگر پروژه به پرورش میگو مربوط باشد مجوز آن را اداره شیلات صادر می نماید، ولی هنوز از این موضوع مطمئن نیستم و باید آنالیز کنم. تاکنون یکسری عکس و فیلم از شبکه های اجتماعی به دستم رسیده که آن ها را دیده ام. اخباری هم که به وسیله این شبکه ها منتشر می گردد، همواره قابل اعتماد نیست و به آنالیز بیشتر احتیاج دارد که به وسیله کارشناسان صحت آن را آنالیز می کنیم. وی درباره دریافت استعلام از این اداره برای اجرای چنین پروژه هایی در سواحل توریستی گفت: وقتی مساله آثار تاریخی مطرح باشد، از این اداره استعلام می گیرند اما درباره آثار طبیعی یا توریستی چنین استعلام هایی گرفته نمی گردد، مگر آنکه آن اثر طبیعی ثبت شده باشد. برومند ادامه داد: اگر در آنالیز ها صحت این موضوع تایید شد که آثار تاریخی یا طبیعی این منطقه در تهدید است، همانند موضوع گنبدهای نمکی بستک حتما پیگیری می کنیم تا جلوی آن گرفته گردد.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "تخریب ساحل گردشگری بندر مقام صحت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب ساحل گردشگری بندر مقام صحت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021