تاکید سفیر اندونزی بر همکاری های گردشگری دو کشور

به گزارش خبرنگاران، اوکتاویان علیم الدین سفیر اندونزی در ایران که در ضیافت آغازین دوره آموزشی تشریفات و پذیرایی سخن می گفت، با اشاره به تجربه های خود در خصوص رستوران های ایرانی که کوشش نموده اند تا هویت خاص خود را حفظ نمایند و پذیرایی متفاوتی از میهمانان خود داشته باشند، آن ها را مکان هایی جذاب برای دیدار خارجی ها دانست.

تاکید سفیر اندونزی بر همکاری های گردشگری دو کشور

وی تأکید کرد که آنچه برای مردم اهمیت دارد، کیفیت غذاست نه کمیت آن و برگزاری نشست های تخصصی درزمینهٔ غذا و پذیرایی می تواند به تبادل تجربیات میان متخصصان دو کشور درزمینهٔ شناخت، معرفی و بازاریابی غذاهای ایران و اندونزی یاری کند.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به اینکه حمایت ها و همکاری های این حوزه ها می تواند در سطوحی بالاتر, بین وزارت توریسم اندونزی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز انجام گردد.

وی توجه به تبادلات تجربیات در حوزه خوراک، تشریفات و پذیرایی را ازجمله بندهای جدید تفاهم نامه های همکاری های گردشگری میان مراکز علمی دو کشور،بیان کرد.

علیم الدین همچنین بر ادامه و گسترش همکاری های حوزه کشاورزی میان دو کشور تأکید کرد و اضافه کرد: خرمای ایران یک محصول شناخته شده در میان مردم اندونزی است و این اتفاق می تواند در خصوص دیگر محصولات کشاورزی ایران مثل زعفران، پسته و... بیافتد همان طور که ایرانی ها نیز می توانند از ادویه های اندونزی استفاده نمایند یا میوه هایی مثل موز که موردعلاقه ایرانی هاست و یا دیگر میوه های استوایی...

بنابراین وقتی از کشاورزی، تجارت و گردشگری صحبت می کنیم باید روی ترکیب آن ها باهم نیز تمرکز کنیم و با گسترش ارتباطات بین سازمان ها، مراکز علمی مرتبط و وزارتخانه ها، علم خوراک و تغذیه را به عنوان یکی از زمینه های اصلی همکاری قرار دهیم.

در ادامه این نشست علی زمانی استاد دانشگاه و دبیر علمی ایده بازار صنعت خوراک و نوشابه در دانشگاه امیرکبیر نیز با تأکید بر همکاری های مشترک گفت: ایران و اندونزی دو کشور مسلمان هستند و می توانیم با تأکید بر اشتراکات فرهنگی تعاملاتمان را گسترش دهیم.

علی زمانی در حاشیه این نشست گفت: متأسفانه ما در تربیت نیروی انسانی متخصص در ارائه خدمات گردشگری فاصله زیادی با استاندارهای جهانی داریم، سال هاست که مؤسسات آموزشی و دانشگاه های ما روی موضوع نوشیدنی و خوراک کار می نمایند بی آنکه توجهی به موضوع مهمانداری و مهمان نوازی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هرچند که در سال های اخیر کوشش های برای آموزش نیروی انسانی اجرا شده ولی به ندرت شاهد برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی مرتبط با آشپزی و پذیرایی با همکاری یک دانشگاه های خارجی در ایران بوده و هستیم.

علی زمانی درباره نحوه پذیرایی هتل ها و رستوران ها گفت: نیروهای خدماتی گردشگری کشور هنوز نمی دانند که منظور از پذیرایی چیست؟ ازآنجاکه آموزش های استانداردی در این خصوص انجام نمی گردد، افراد با حداقل دانش پذیرایی با میهمانان روبرو می شوند و با برداشت شخصی خود با میهمان رفتار می نمایند، درحالی که برای تک تک رفتارهای نیروهای خدماتی قواعد و استاندارهایی علمی وجود دارد.

وی اضافه کرد: غذاهای اقوام سفرای فرهنگی کشورهاست. ما با این منابع و فرهنگ غنی در این زمینه بسیار عقب هستیم و توسعه بدون آموزش امکان پذیر نخواهد بود.

وی اضافه کرد: کوشش ما این است بتوانیم با استفاده از تجارب خوب کشور اندونزی دانش خود درزمینهٔ خوراک، نوشابه، تشریفات و پذیرایی را مطابق با استانداردهای جهانی توسعه داده و اطلاعاتمان را به روز کنیم.گفته علی زمانی این دوره به مدت هفت روز در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می گردد و طی آن دانشجویان با موضوعات روز تشریفات و پذیرایی و مدیریت توسعه مهمانداری و سرویس آشنا خواهند شد.

برای تور بالی با ما تماس بگیرید

به "تاکید سفیر اندونزی بر همکاری های گردشگری دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سفیر اندونزی بر همکاری های گردشگری دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021