نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

بیمناک از تسلط چین؛ مردم هنگ کنگ علیه لایحه استرداد ایستاده اند

معرفی لایحه استرداد بحث و مناقشات زیادی در هنگ کنگ بوجود آورده است؛ سیاستمداران تحصن کردند و به مناقشه بر سر این لایحه پرداختند، پرستاران، معلمان و در کل تمام مردم بیانیه های اعتراضی صادر کردند و حتی دولت خود را برای اعتراضات بیشتر که احتمالا بزرگترین آن در روز یکشنبه باشد، آماده نموده است.

بیمناک از تسلط چین؛ مردم هنگ کنگ علیه لایحه استرداد ایستاده اند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، خشم مردمی نسبت به این لایحه که استرداد بازداشت شدگان به چین را ممکن می سازد، رو به افزایش است. منتقدان بر این باورند این لایحه ساکنان این منطقه نیمه خودمختار را در اختیار نیروهای امنیتی و دادگاه هایی می گذارد که در کنترل حزب کمونیست چین است.

به همین دلیل قرار است روز یکشنبه اعتراضاتی علیه این لایحه برگزار گردد. گفته می گردد این تظاهرات بزرگترین تظاهرات پس از اعتراضات جنبش چتر حامی دموکراسی باشد که پنج سال قبل منجر به تعطیلی بخش هایی از هنگ کنگ شد.

وانگ چوی فونگ که یک چالش اعتراضی آنلاین شروع نموده و تاکنون توانسته است بیش از شش هزار امضا جمع کند، می گوید: این قانون به چین اجازه می دهد که هر کس را که بخواهد تحویل بگیرد. این اقدام دیوانگی است.

در حال حاضر مبارزه علیه این لایحه به جدی ترین مسئله میان مردم و مقامات بعد از اعتراضات چتر در سال 2014 برای درخواست انتخابات آزاد، تبدیل شده است. نگرانی ها درباره حذف آزادی های فردی افزایش یافته است.

در این میان اپوزیسیون در ماه آوریل تظاهرات بزرگی متشکل از ده ها هزار نفر تشکیل داد و در نظر دارد که تظاهرات جدیدی را برگزار کند.

رئیس دولت هنگ گنگ حامی این لایحه است، با این حال به رأی گذاشتن این لایحه ممکن است باعث اعتراضات بسیار گسترده و حتی ناآرامی در این منطقه گردد. کری لام، رئیس دولت هنگ گنگ و متحدانش می خواهند به مردم تضمین بدهند که از این لایحه سوءاستفاده نخواهد شد. اما نه تنها نگرانی ها و ناامیدی ها در هنگ گنگ کاهش نیافته بلکه در حال افزایش است.

آنتونی دابیران یک وکیل مستقر در هنگ گنگ می گوید: این اقدام باعث ناراحتی و استرس مردم شده است. مردم نمی توانند به پکن اعتماد نمایند.

لام بر این باور است که با تصویب این لایحه استرداد عدالت برگزار می گردد. به همین دلیل وی به پرونده مردی اشاره می نماید که دوست دخترش را در سال گذشته میلادی کشت و تایوان خواستار تحویل آن است. اما مخالفان بر این باورند که این لایحه می تواند مجوز استرداد مخالفان دولت پکن به چین گردد و دفاع از این بازداشت شدگان بسیار سخت می گردد.

از سوی دیگر بعضی از مقامات ارشد حزب کمونیست چین مانند هان ژنگ، معاون نخست وزیر چین حمایت خود را از این لایحه خاطرنشان کرد و گفت: این لایحه می تواند باعث ارتقای سیستم حقوقی هنگ گنگ و جلوگیری از آن برای تبدیل به یک مامن برای مجرمان گردد.

اما علاوه بر مردم حتی انجمن های تجاری خارجی و محلی نیز اعتراض خود را نسبت به این مسئله خاطرنشان کردند.

اتاق تجاری آمریکا در هنگ گنگ و کمیسیون کنگره آمریکا خاطرنشان کردند که این اقدام شهرت این شهر به عنوان یک مکان امن برای سرمایه گذاری بین المللی را زیر سوال می برد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته است: این لایحه، اجرای قانون در هنگ گنگ را تهدید می نماید.

همچنین انگلیس و کانادا نیز نگرانی خود را نسبت به خطرات پیش رو درباره شهروندان این دو کشور که مقیم هنگ گنگ هستند اعلام نموده اند.

به "بیمناک از تسلط چین؛ مردم هنگ کنگ علیه لایحه استرداد ایستاده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمناک از تسلط چین؛ مردم هنگ کنگ علیه لایحه استرداد ایستاده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021