بایدها و نبایدهای گردشگری با کرونا

کردستان کارشناس حوزه گردشگری، بر تبدیل تهدید به فرصت تاکید نمود و گفت: ممکن است تبلیغ در حوزه گردشگری در چنین شرایط بحرانی در کوتاه مدت نتیجه ای نداشته و حتی خشم عده ای را نیز برانگیزد، اما همین تبلیغ در شرایط بحرانی می تواند در آینده و در بلندمدت بسیار مثمرثمر واقع گردد.

بایدها و نبایدهای گردشگری با کرونا

با اشاره به موضوع پیش آمده در آستانه سال نو اظهار کرد: شروع کرونا همزمان با نزدیک شدن به فصل بهار و شروع سال نو به طبع تاثیر بر صنعت گردشگری استان کردستان خواهد داشت.

وی بیان کرد: موضوع کرونا ناخوداگاه گردشگری استان را از اولویت می اندازد اما با این شرایط متولیان و فعالان حوزه گردشگری موظف هستند نسبت به اقدامات و تدابیر امنیتی و بهداشتی اقدام نمایند و با تدابیر بهداشتی سعی در جذب گردشگرانی داشته باشند که از لحاظ جسمی در سلامت کامل به سر می برند.

احمدی زاد یکی از روش های جذب گردشگر در این شرایط را استفاده از برند سازی استان کردستان دانست و اضافه کرد: کردستان در حوزه گیاهان دارویی و خشکبار بسیار مشهور و زبانزد است و با بهره گیری از این توانایی می توانیم برای جذب گردشگران به استان به منظور استفاده از گیاهان دارویی برای درمان بیماری های مختلف استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخه های گردشگری سلامت، درمان بر مبنای مواهب طبیعی است ادامه داد: استان کردستان به دلیل کوهستانی بودن آن از آب و هوای سالم و مناطق بکر طبیعی برخوردار است و همین شرایط طبیعی و مساعد می تواند در درمان بسیاری از بیماری های جسمی و روحی موثر باشد و از گردشگری سلامت برای جذب گردشگر استفاده کرد.

احمدی زاد با اشاره به تاثیر گردشگری سلامت در جذب گردشگر به استان بیان کرد: در شرایط فعلی می توانیم از گردشگری سلامت برای جذب گردشگر به استان بهره برده و از آن ها دعوت کنیم تا دوران مراقبت و بحران خود را در مناطق بکر و طبیعی استان کردستان به سرببرند.

به گفته این کارشناس حوزه گردشگری، حتی اگر روش های ذکر شده در حال حاضر و در شرایط فعلی که دنیا با آن درگیر است پاسخگو نباشد و تنها در حد یک تبلیغ باشد، همین تبلیغات اجرا شده در شرایط فعلی می تواند تاثیرات مثبتی بر گردشگری استان در آینده داشته باشد.

وی همچنین تاکید نمود: با توجه به بعد مسافتی استان کردستان با شهرهایی که کانون کرونا هستند می توانیم از همین بعد مسافتی استان و مناطق بکر و طبیعی آن برای جذب گردشگر به استان استفاده کنیم.

سوران احمدی زاد توضیح داد: استان کردستان، استانی فرهنگی-طبیعی است و از این جهت بسیار مشهور و زبانزد است اما در حال حاضر کرونا سبب تمرکز بر جنبه طبیعی آن شده است.

به گفته وی، بکر بودن مناطق استان کردستان و وجود اکوتوریسم های گردشگری و اقامتگاه های بومگردی می تواند در جذب گردشگران در این شرایط بحرانی موثر باشد و افراد سالم می توانند به منظور مراقبت از خود و دوری از شهرها و محل های آلوده در این مقطع بحرانی به مناطق بکر و دیدنی استان روی بیاورند.

این استاد گردشگری اظهار کرد: در موضوع کرونا باید تمام تمرکز خود را بر گردشگری خاص معطوف کنیم.

وی بیان کرد: با قرار دادن دوربین های 3بعدی در اختیار گردشگرانی که به کردستان سفر نموده و از مکان های طبیعی و فرهنگی و تاریخی استان دیدن می نمایند گردشگران می توانند به وسیله در آمیختن مجاز و واقع از فناوری واقعیت اضافه نموده بهره مند شوند.

سوران احمدی زاد استفاده از فناوری های پیشرفته جدید در زمینه گردشگری را موثر دانست و گفت: با در اختیار قرار دادن عینک های 3بعدی در مکان های تاریخی می توان تصویری از دنیای حال و گذشته را به ذهن گردشگر القا نموده و همزمان که از یک مکان تاریخی دیدن می نماید، می تواند از نحوه زندگی و افرادی که در زمان های بس دور در آن مکان می زیسته اند اطلاع یابند.

وی با اشاره به اینکه بدون شک بحران فعلی در آستانه سال نو می تواند به شدت گردشگری استان را تحت تاثیر قرار دهد، اضافه کرد: پرداختن به گردشگری عمیق و دعوت از گردشگران برای بازدید از کارگاه های ماسک سازی و دریافت آموزش و یاری رسانی به این نوع کارگاه ها در جذب گردشگران به استان کردستان موثر است و در اصطلاح به آن گردشگری عمیق یا گردشگری داوطلبانه گفته می گردد.

احمدی زاد بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در آستانه سال نو و ورود گردشگر به استان کردستان تاکید نمود و گفت: وجود تجهیزات ایمنی و کیت های تشخیص کرونا در مبادی ورودی استان به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا لازم و لازم است.

وی همچنین از تور لیدرها و فعالین حوزه گردشگری خواهان رعایت موارد و نکات بهداشتی و استفاده از مواد و وسایل بهداشتی هنگام برخورد با مسافران شد.

سوران احمدی زاد یادآور شد: راه اندازی کمپین های تبلیغاتی گردشگری مبنی بر کرونا همچون راه اندازی کمپین گیاهان دارویی، کارگاه های ماسک سازی در ایجاد گردشگری عمیق و گردشگری سلامت استان موثر خواهد بود.

آژانس مسافرتی آوای بورالان

به "بایدها و نبایدهای گردشگری با کرونا" امتیاز دهید

4 کاربر به "بایدها و نبایدهای گردشگری با کرونا" امتیاز داده اند | امتیاز: 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای گردشگری با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021