نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

اقتصاد آسیا قربانی جنگ تجاری چین و آمریکا

آنالیز ها نشان می دهد استمرار جنگ تجاری آمریکا و چین که همچنان ادامه دارد باعث شده است اقتصاد آسیا بتدریج وارد رکود شده و قربانی این اختلافات گردد.

اقتصاد آسیا قربانی جنگ تجاری چین و آمریکا

به گزارش خبرنگاران بانک توسعه آسیا پیش بینی نموده است که اگر این دو کشور نتوانند با یک توافق بزرگ و نهایی به این نبرد تجاری خاتمه دهند، اقتصاد آسیا دچار کورد جدی گردد.

یاسوکویی ساوادا اقتصاد دان ارشد بر این باور است که اقتصاد جهان تحت تاثیرات منفی این نبرد تجاری قرار گرفته است و رشد اقتصادی جهان و آسیا کاهش خواهد یافت.

بانک توسعه آسیا خاطر نشان می نماید جنگ تجاری چین و آمریکا بزرگترین خطر برای اقتصاد آسیا است و باعث می گردد تا سرمایه گذاری در این قاره کاهش یافته و رشدی نامتوازن شکل گیرد.

رشد اقتصادی آسیا در سال 2017 میلادی 6.2 درصد و برای سال 2018 میلادی 5.9 درصد بود اما ساوادا اقتصاد دان بانک توسعه آسیا پیش بینی نموده است که رشد اقتصادی سال 2019 میلادی 5.7 و در سال 2020 نزدیک به 5.6 درصد باشد.

اقتصاد آسیا به اقتصاد جهان گره خورده است اما سیاست های مالی و پولی کلانی که آمریکا اتخاذ نموده است در کنار تبعات منفی برگزیت باعث شده است تا این قاره شاهد مسائل تجاری بیشتری باشد.

رشد تجارت جهان هم دچار نوسان شده است و سازمان تجارت جهانی در گزارش جدید خود از بابت کاهش رشد ابراز نگرانی نموده و آن را معلول نبرد تجاری چین و آمریکا دو اقتصاد بزرگ جهان دانسته است.

این سازمان پیش بینی نموده است رشد اقتصادی جهان در سال 2019 میلادی بیش از 2.6 درصد نخواهد بود در صورتی که سال 2018 میلادی به 3 درصد رسید.

انتظار می رود بر اساس پیش بینی بانک توسعه آسیا در سال 2019 میلادی رشد اقتصادی چین به 6.3 درصد و برای سال 2020 میلادی به 6.1 درصد کاهش یابد.

آمریکا از سال گذشته میلادی تعرفه های سنگینی برای کشورهای مختلف از جمله چین و بر روی اقلام مهمی چون فولاد، آلومینیم و سلول های خورشیدی در نظر گرفته است.

روبرتور آزویدا مدیرکل سازمان تجارت جهانی می گوید وقتی اقتصادهای بزرگ درگیر هستند و آینده درخشانی نیز دیده نمی گردد و متغیرهای فراوانی وجود دارد، طبیعی است شاخصه ها نگران کننده باشد و رشد اقتصادی کاهش یابد.

مقام های آمریکا و چین برای نهمین بار، درباره توافق جنگ تجاری روزهای پنجشنبه و جمعه با یکدیگر در واشنگتن گفت و گو کردند لیو خه معاون نخست وزیر چین هم بعد از این گفت و گو با ترامپ دیدار کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعد از این دیدار گفت: آمریکا و چین در قبال جهان مسئول هستند و مذاکرات اقتصادی و بازرگانی دو کشور در صورت رسیدن به توافق برای جهان مفید خواهد بود.

او گفت: دو کشور آمریکا و چین در برابر جهان مسئول هستند و به همین دلیل هیات های نمایندگی اقتصادی و بازرگانی دو کشور در کاخ سفید حضور دارند در صورتی که مذاکرات اقتصادی و بازرگانی آمریکا و چین با توافق همراه باشد نه تنها برای دو کشور بلکه برای سراسر جهان مفید خواهد بود.

یکی از اصلی ترین اختلافات طرفین این است که آمریکا می گوید که حتی اگر با چین به توافق برسد اگر پکن ذره ای از توافقنامه تخلف کند حق دارد به طور یکجانبه تعرفه ها را بر این کشور تحمیل کند این بند از توافقنامه تاکنون مورد قبول چین قرار نگرفته است.

اگرچه چین از اعمال تعرفه سنگین روی خودروهای وارداتی از آمریکا خودداری نموده و تاکنون بیش از 800 هزار تن دانه های روغنی از آن کشور خریداری نموده است، اما باز هم طرفین نتوانسته اند به توافق نهایی برسند.

کری هوانگ کارشناس مسایل منطقه بر این باور است در مجموع در این نبرد تجاری، آمریکا دست برتر دارد و این کشور توانسته است با تعرفه های سنگین رشد صنعتی، تجاری و اقتصادی چین را کاهش دهد و استمرار این روند می تواند ضربات بیشتری بر پیکره دومین اقتصاد بزرگ جهان وارد کند.

به "اقتصاد آسیا قربانی جنگ تجاری چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد آسیا قربانی جنگ تجاری چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021