اسپانیا و سوئد هم صادرات تسلیحات به ترکیه را به حالت تعلیق درآوردند

خبرنگاران آنلاین: سوئد و اسپانیا هم در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، فروش تجهیزات نظامی خود به آنکارا را تعلیق کردند.

اسپانیا و سوئد هم صادرات تسلیحات به ترکیه را به حالت تعلیق درآوردند

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، پس از این که بعضی از کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان و انگلیس در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، صادرات تسلیحات خود را به آنکارا به حالت تعلیق درآوردند، اسپانیا هم که یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان تسلیحات نظامی به ترکیه است، به جرگه این کشورها پیوست.

دولت سوسیالیست اسپانیا از ترکیه خواست این عملیات نظامی را متوقف کند؛ چرا که ثبات منطقه را به خطر انداخته، تعداد آوارگان را افزایش داده و حاکمیت ارضی سوریه را تهدید می نماید.

وزارت خارجه اسپانیا در بیانیه ای بیان کرد، این کشور ضمن هماهنگی با متحدان خود در اتحادیه اروپا، مجوزهای صادراتی جدید تجهیزات نظامی را که می توانند در عملیات نظامی ترکیه در سوریه مورد استفاده قرار گیرند، رد خواهد نمود.

در ادامه این بیانیه آمده است، نگرانی های امنیتی قانونی ترکیه باید پاسخ داده شوند، اما این نگرانی ها باید به وسیله راه های سیاسی و دیپلماتیک حل شوند نه با اقدام نظامی.

طبق اعلام موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم، پس از آمریکا، کره جنوبی، آلمان و ایتالیا، اسپانیا پنجمین صادرکننده بزرگ تسلیحات نظامی به ترکیه بین سال های 2008 و 2018 بود.

حمله ترکیه به نظامیان کرد در شمال شرق سوریه که هفته گذشته شروع شد، محکومیت های بین المللی را به دنبال داشت.

در این راستا، طبق اعلام آژانس دولتی مسئول صادرات تجهیزات نظامی استراتژیک، سوئد نیز بیان کرد، صادرات مهمات به ترکیه را به حالت تعلیق درمی آورد.

مدیر موقت این آژانس گفت، دو مجوزی که در ارتباط با سایر تجهیزات نظامی فعال بودند، هم لغو شدند. او نوع این تجهیزات یا شرکت های مربوط به آنها را تعیین نکرد اما گفت، این تجهیزات، تسلیحات جنگی نظامی را شامل نمی شوند.

به "اسپانیا و سوئد هم صادرات تسلیحات به ترکیه را به حالت تعلیق درآوردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا و سوئد هم صادرات تسلیحات به ترکیه را به حالت تعلیق درآوردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021