اسلام آباد در حال برداشت محصول لغو سفر عمران خان به مالزی؛ ولیعهد امارات هم به پاکستان می رود

لغو سفر نخست وزیر پاکستان به مالزی که با واکنش های بسیاری در داخل و خارج کشور همراه بود باعث خشنودی امارات و عربستان شده است.

اسلام آباد در حال برداشت محصول لغو سفر عمران خان به مالزی؛ ولیعهد امارات هم به پاکستان می رود

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در حالی که لغو سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان که طبق نظر بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران زیر فشار مستقیم عربستان و امارات انجام شد حاشیه فراوانی به دنبال داشته است، به نظر می رسد دولت های ریاض و ابوظبی در کوشش هستند تا به هر نحو ممکن به اسلام آباد پاداش بدهند.

گزارش ها حاکی است پس از وزیر خارجه عربستان که در سکوت رسانه ها سفری مهم به پاکستان انجام داد و با سران این کشور ملاقات کرد محمد بن زید النهیان ولیعهد امارات نیز قرار است به پاکستان سفر کند.

وی در این سفر با عمران خان و عارف علوی رئیس جمهور پاکستان ملاقات می نماید و در خصوص مسائل مهم منطقه با سران سیاسی و نظامی پاکستان به مصاحبه می نشیند.

سفر وی از این نظر که پس از لغو حضور پاکستان در اجلاس رقیب سازمان همکاری اسلامی انجام می گردد برای منطقه اهمیت بسیار زیادی دارد و ممکن است خبرهایی از سرمایه گذاری جدید امارات در پاکستان یا حضور فعال تر این کشور در عرصه مالی نیز به گوش برسد.

پیش از این عربستان که حاضر نبود در قبال کشمیر موضع مشخصی بگیرد چند روز پس از لغو سفر عمران خان از برگزاری جلسه سازمان همکاری اسلامی در خصوص کشمیر به میزبانی پاکستان خبر داده بود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی علت اصلی لغو سفر عمران خان به مالزی را فشارهای مداوم عربستان و تهدید مالی این کشور دانسته بود.

وزارت خارجه عربستان ضمن واکنش به سخنان اردوغان مدعی شده بود هیچ فشاری بر اسلام آباد برای لغو سفر نخست وزیر پاکستان به مالزی وارد نشده است.

.

به "اسلام آباد در حال برداشت محصول لغو سفر عمران خان به مالزی؛ ولیعهد امارات هم به پاکستان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلام آباد در حال برداشت محصول لغو سفر عمران خان به مالزی؛ ولیعهد امارات هم به پاکستان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021