ادامه پیشروی ارتش سوریه به سمت مرز مشترک با ترکیه

واحدهایی از ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در شمال شرق سوریه به دنبال عقب نشینی شبه نظامیان کُرد از ریف شمال شرقی الحسکه در الدرباسیه و تل تمر در مرز با ترکیه مستقر شدند.

ادامه پیشروی ارتش سوریه به سمت مرز مشترک با ترکیه

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران،یگان های ارتش سوریه یکشنبه شب در شهر الدرباسیه در مرز سوریه و ترکیه در ریف شمال شرقی الحسکه و همچنین در تل عفر و خراب کورد در ریف غربی شهر القامشلی در نوار مرزی بین سوریه و ترکیه مستقر شده و مورد استقبال اهالی آنجا قرار گرفتند.

این در حالی است که ارتش سوریه در بیست و چهار ساعت گذشته در چندین روستا و شهرک در ریف شرقی راس العین هم به منظور مقابله با تجاوز ترکیه مستقر شده است.

خبرنگار خبرگزاری سانا در الحسکه پیش از این گفته بود یگان های ارتش سوریه از محور تل تمر در ریف شمالی الحسکه به سمت مرز های ترکیه پیشروی کردند و در روستا های أم حرملة، باب الخیر، أم عشبة و الأسدیة در ریف جنوب شرقی منطقه راس العین مستقر شدند و فاصله خود را تا مرز با ترکیه به چندکیلومتر کاهش دادند.

این منبع از درگیری های شدید میان یگان های ارتش سوریه با نیرو های اشغالگر ترکیه و مزدوران آن ها در محور روستا های باب الخیر و أم عشبة در ریف شرقی راس العین خبر داده بود.

در همین حال گروه های نیرو های دموکراتیک سوریه به موجب توافق سوچی، آغاز به عقب نشینی از نوار مرزی میان سوریه و ترکیه تا عمق 30 کیلومتری کردند.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه هم در مصاحبه با خبرگزاری رسمی این کشور گفت: دمشق از عقب نشینی گروه های مسلح در شمال سوریه تا عمق 30 کیلومتری که با هماهنگی مستقیم ارتش سوریه انجام شد استقبال می نماید، زیرا بهانه اصلی را از ترکیه برای تجاوز وحشیانه به خاک سوریه گرفت.

یگان های ارتش سوریه دیروز در چندین روستا در محور تل تمر-راس العین مستقر شدند که شامل القاسمیة، الرشیدیة، الداوودیة، العزیزیة، السیباطیة، الجمیلیة، خربة الدبس، الظهرة، أبو راسین، العریشة و الکسرة است و بدین ترتیب خود را به مرز با ترکیه رساندند و به موازات آن ها گشتی های پلیس نظامی روسیه هم با همراهی یگانی از ارتش سوریه در راستا تل تمر-راس العین گشت زنی می نمایند.

مصطفی بالی، سخنگوی نیرو های دموکراتیک سوریه هم دیروز توضیح داد: یگان های مدافع خلق کُرد از دو شهر عامودا و الدرباسیه واقع در مرز های با ترکیه عقب نشینی نموده اند و با ضمانت های روسیه 32 کیلومتر به سمت جنوب عقب نشینی نموده اند.

وی تاکید نمود که نیرو های دولتی سوریه به طور کامل در مرز های با ترکیه مستقر خواهند شد.

خبرنگار سانا همچنین گزارش داد، حدود نود نظامی از نیرو های ائتلاف آمریکایی که از اتباع مختلف بودند با یک فروند هواپیمای ترابری نظامی از فرودگاه رحیبه در ریف المالکیه به عراق منتقل شدند و همزمان با اینکه کاروانی متعلق به نظامیان اشغالگر آمریکایی از عراق به استان الحسکه رسیده بودند

کاروان متعلق به نظامیان اشغالگر آمریکایی به وسیله گذرگاه الولید به استان الحسکه وارد شدند و شامل 34 کامیون حامل یاری های لجستیک بود.

به "ادامه پیشروی ارتش سوریه به سمت مرز مشترک با ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه پیشروی ارتش سوریه به سمت مرز مشترک با ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021