اتمام فاز اول پروژه کمپینگ گردشگری خالد نبی کلاله

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کلاله از اتمام فاز اول زیرساخت های گردشگری کمپینگ خالدنبی کلاله اطلاع داد.

اتمام فاز اول پروژه کمپینگ گردشگری خالد نبی کلاله

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، محمدعلی سرگزی روز شنبه 30 آذر 98 با اعلام این خبر گفت: میزان اعتبار این پروژه در فاز اول 5میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی بود.

او با اشاره به عملیات اجرایی فاز اول پروژه اظهار داشت: در عملیات اجرایی این فاز خاک برداری و تسطیح اولیه و خاک ریزی در سطح محوطه کمپینگ در حدود 6هزار مترمکعب انجام شد.

مدیر میراث فرهنگی کلاله یادآور شد: این اداره در سنوات قبل اقدام به اجرای محوطه سازی مبلمان بتنی طرح چوب، احداث 6 واحد زائرسرا به همراه تأسیسات موردنیاز، اجرای دیواره سنگی، احداث سرویس بهداشتی، روشنایی راستا، خاک برداری و زیرسازی محور به طول 6 کیلومتر، فنس کشی و حصارکشی گورستان خالدنبی، آب رسانی به گورستان، زیرسازی و اجرای بیس به طول 3 کیلومتر، اجرای سنگ فرش راستا دسترسی به گورستان به طول حدود 800 متر و روشنایی محوطه گورستان با سیستم انرژی خورشیدی و روشنایی محوطه سایت عالم بابا بااعتبار حدود 18میلیارد و 500میلیون ریال نموده است.

او در انتها توضیح داد: اعتباری حدود 15میلیارد ریال برای ادامه و تکمیل زیرساخت های گردشگری خالد نبی پیش بینی شده است که در صورت تخصیص نسبت به تکمیل این پروژه اقدام خواهد شد.

گورستان و زیارتگاه خالد نبی در 90 کیلومتری شمال شرقی شهر گنبد کاووس و در 55 کیلومتری کلاله در استان گلستان واقع شده است. زیارتگاه خالد نبی را در 6 کیلومتری روستای گچی سو و بر فراز کوه گوگجه داغ به بلندای 700 متر از تراز دریا و درون دره پنج شیر می توان دید.

زیارتگاه خالد نبی یک سازه چهارگوش با گنبد، دو ستون فلزی، چند پنجره و درگاه آهنی تاقی است. یک گور به بلندای یک و نیم متر در این زیارتگاه قرار گرفته است. روی گور یک پارچه سفید نوار دوزی با تکه پارچه های رنگی دوخته و آویزان شده است.

در کنار این زیارتگاه، مسجد، آب انبار که به گویش بومی لاری خوانده می­شود، چند اتاق و سازه ­هایی از این دست هم به چشم می آید. همچنین چشمه­ ای به نام چشمه خضر دندان در نزدیکی گورستان خالد نبی هست که در بهار می ­جوشد.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "اتمام فاز اول پروژه کمپینگ گردشگری خالد نبی کلاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام فاز اول پروژه کمپینگ گردشگری خالد نبی کلاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021