آمریکا به ایتالیا برای پیوستن به راه ابریشم چین هشدار داد

پکن- خبرنگاران- گیسب کونته نخست وزیر ایتالیا اعلام نموده است با الحاق به راه ابریشم چین، همکاری ها با این کشور را افزایش خواهد داد موضوعی که باعث شد واشنگتن در این مورد به رم هشدار دهد.

آمریکا به ایتالیا برای پیوستن به راه ابریشم چین هشدار داد

به گزارش خبرنگاران شبکه خبری تایمز آسیا روز چهارشنبه نوشت، آمریکا تاکید نموده است که پیوستن ایتالیا به این برنامه و افزایش همکاری ها با چین، صندلی بین المللی رم را سست خواهد نمود.

کونته اما هشدارهای آمریکا را نادیده گرفته و گفته است به شرکت های چینی در ارتباط با راه ابریشم امکان می دهد به بندر تریست این کشور دسترسی گسترده تری داشته باشند و در زمینه انرژی، همکاری های طرفین افزایش یابد.

این گزارش می افزاید نخست وزیر ایتالیا که به جمع راستگراها پیوسته، گفته است: همکاری با چین در مسیر راه ابریشم نوین بیشتر خواهد شد.

تریست از جمله بنادر پر ازدحامی است که به دریای مدیترانه راه پیدا می نماید و دسترسی چین به آن برای واشنگتن به هیچ وجه خرسند کننده نیست و از این بابت به ایتالیا هشدار داده اما کونته گفته است که بی توجه به این مسایل، راه را برای همکاری با پکن بازتر خواهد نمود.

مسئولان امنیت ملی آمریکا بشدت به این اقدام اعتراض نموده و گفته اند پیوستن ایتالیا به راه ابریشم چین هرگز به اقتصاد این کشور یاری نمی نماید بلکه صندلی و چهره بین المللی رم را تضعیف می نماید.

همه این اتفاقات در حالی می افتد که شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین سفر سال 2019 میلادی خود را از اروپا شروع می نماید و روزهای 22 تا 24 مارس در ایتالیا خواهد بود تا با مقام های این کشور به توافق های گسترده تری در زمینه راه ابریشم دست یابد.

کونته که قصد دارد در دومین همایش بین المللی همکاری های اقتصادی راه ابریشم در ماه آوریل در چین شرکت کند گفته است مراتب احتیاط رعایت شده است و بر این باور است که پیوستن به راه ابریشم برای این کشور فرصت است.

به "آمریکا به ایتالیا برای پیوستن به راه ابریشم چین هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به ایتالیا برای پیوستن به راه ابریشم چین هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021