آذربایجان غربی برای توسعه روابط با چین آمادگی کامل دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری چهارشنبه شب در نشست مشترک تجار، فناوران، تولیدکنندگان و فعالین مالی استان با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو چین که عصر امروز در محل استانداری برگزار گردید، اضافه نمود: آذربایجان غربی آماده توسعه روابط و گسترش مناسبات مالی، تجاری و فرهنگی با کشور چین است و در این راستا از اجرای طرح خواهرخواندگی آذربایجان غربی با یکی از استان های چین از جمله استان گوانجو استقبال می کنیم.

آذربایجان غربی برای توسعه روابط با چین آمادگی کامل دارد

وی به ظرفیت های استان در بخش های مختلف اشاره نمود و گفت: فراوری انواع محصولات کشاورزی، وجود معادن متعدد و متنوع، برخورداری از صنایع تبدیلی، وجود منطقه آزاد ماکو و چندین منطقه ویژه مالی و فعالیت چندین شرکت دانش بنیان منحصر به فرد در استان از جمله ظرفیت های برجسته آذربایجان غربی است که می تواند سرمایه گذاران خارجی از جمله چینی ها را برای فعالیت در این استان تشویق کند.

شهریاری همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت های نمایشگاهی در جهت معرفی و فروش محصولات فراوریی استان تاکید نمود و گفت: آمادگی داریم نمایشگاه تخصصی از فراوریات و محصولات آذربایجان غربی را در استان گوانجو چین برگزار کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه ارتباطات یکی از رموز موفقیت کشورها در دنیای کنونی است؛ لذا باید از راه ارتباط و گسترش تعاملات با کشورهای مختلف زمینه نفوذ به بازارهای بین المللی را فراهم کنیم.

ساختاری برای توسعه روابط خارجی استان تعریف می گردد

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در آینده نزدیک ساختاری برای توسعه روابط خارجی و گسترش مناسبات تجاری و مالی استان با کشورهای مختلف تعریف و معین می گردد.

رضا حسینی با بیان اینکه چین، ترکیه، عراق، آذربایجان، آلمان و هلند کشورهایی هستند که می توانند بازار مناسبی را برای فراوریات آذربایجان غربی فراهم نمایند اضافه کرد: عراق و ترکیه ارتباط خوبی با تجار آذربایجان غربی دارند و باید این زمینه فراهم گردد تا فراوریات این استان بازار مناسبی را در کشورهای هدف پیدا کند.

وی بیان نمود: داشتن 9 گمرک و بازارچه، هم مرزی با سه کشور خارجی و واقع شدن در جهت ترانزیتی اروپا از جمله ظرفیت های مهم آذربایجان غربی است که باید از آن ها در جهت جذب سرمایه گذاری های خارجی و رونق مالی استان استفاده کنیم.

حسینی بیان کرد: با توسعه زیرساخت های سرمایه گذاری در استان بویژه در منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور می توان زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی از جمله چینی ها را برای توسعه تجارت و فعالیت های مالی در آذربایجان غربی فراهم کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور چین در حال توسعه فعالیت های مالی خود است، اگر بتوان ارتباط مناسب مالی را با تجار چینی برقرار کرد می توان زمینه توسعه مالی استان را فراهم کرد.

در این جلسه، تعدادی از مدیران و فعالین بخش خصوصی استان، بعضی از زمینه های همکاری استان با چین و همچنین ظرفیت های سرمایه گذاری آذربایجان غربی را در حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو چین مطرح کردند.

به "آذربایجان غربی برای توسعه روابط با چین آمادگی کامل دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان غربی برای توسعه روابط با چین آمادگی کامل دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021