نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

آتش بس موقت تجاری بین چین و آمریکا

بعد از ماه ها تنش و جنگ تجاری میان آمریکا و چین و افزایش تعرفه کالاهای وارداتی دو کشور، وزارت بازرگانی چین خاطرنشان کرد قرار شده تعرفه های اضافه شده در این مدت به صورت تدریجی برداشته شوند.

آتش بس موقت تجاری بین چین و آمریکا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از یورو نیوز، انتظار می رود که در همین زمینه توافق نامه موقتی میان آمریکا و چین امضا گردد، توافقی که بر اساس آن آمریکا اعمال حقوق گمرکی اضافی به ارزش 156 میلیارد دلار را که برای واردات کالا های چینی از تاریخ 24 آذر پیش بینی نموده بود، حذف کند. این کالا ها به ویژه شامل گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و اسباب بازی می گردد.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز پنج شنبه در نشست خبری عادی خود با اعلام این خبر گفت که حذف تعرفه ها یکی از شرایط مهم برای رسیدن به هر گونه توافقی با آمریکا در این زمینه بوده است. این مقام چینی با تأکید بر این که در مرحله نخست، هر دو کشور باید به طور همزمان بعضی تعرفه های اعمال شده بر کالا های وارداتی یکدیگر را لغو نمایند، گفت: جنگ تجاری با تعرفه ها شروع شد و با حذف تعرفه ها هم باید خاتمه یابد. در مرحله اول، نسبت تعرفه های حذف شده برای هر دو طرف باید یکی باشد، اما در خصوص شمار دقیق تعرفه هایی که باید حذف شوند، می توان مصاحبه کرد.

گائو فنگ با یادآوری این که در دو هفته گذشته مذاکره نمایندگان اصلی دو کشور مصاحبه های جدی و سازنده ای برای یافتن راهکار مناسب برای مسائل مختلف فیمابین داشته اند، اضافه نمود: ضمن آن که طرفین توافق کردند تعرفه های اضافی طی مراحل مختلف حذف نمایند، پیشرفت های قابل توجه دیگری نیز در مذاکرات به دست آمد.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین با این حال در خصوص تقویم اجرای مراحل مختلف این توافق، جزئیاتی ارائه نداد.

پس از این سخنان، خبرگزاری رسمی چین، شین هوا بیان کرد مسئولان گمرک این کشور با وزارت کشاورزی درباره حذف گام به گام محدودیت ها بر واردات مرغ از آمریکا مشورت نموده اند. چین از ژانویه 2015 به دنبال شیوع آنفلوانزای مرغی، واردات مرغ و تخم مرغ از آمریکا را ممنوع نموده بود.

توافق مورد ادعای چین احتمالا در ماه جاری میلادی نهایی خواهد شد و تنها می ماند این که شی جین پینگ و دونالد ترامپ رؤسای جمهوری چین و آمریکا در خصوص مکانی که باید توافق نامه را در آنجا امضا نمایند، به نتیجه برسند.

به "آتش بس موقت تجاری بین چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش بس موقت تجاری بین چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021