یونسکو به تهدید ترامپ در خصوص آثار باستانی و فرهنگی ایران واکنش نشان داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به تهدیدات ضدایرانی و ضدفرهنگی رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

یونسکو به تهدید ترامپ در خصوص آثار باستانی و فرهنگی ایران واکنش نشان داد

یونسکو در واکنش به تهدیدات ترامپ اعلام نموده است که آمریکا باید به حراست از آثار باستانی و فرهنگی دنیا متعهد باشد و از تهدید حمله به مراکز باستانی و فرهنگی پرهیز کند.

یونسکو در بیانیه خود آمریکا را به عنوان کشوری که پیمان های بین المللی مربوط به حراست از میراث بشری را امضا نموده، ملزم به عدم آسیب رسانی به ابنیه تاریخی عنوان نموده و گفته است: بر اساس دو کنوانسیون 1954 و 1972 که در کنگره آمریکا و مجلس ایران هم به تصویب رسیده، کشورهای عضو نباید اقداماتی انجام دهند که به میراث فرهنگی و طبیعی دیگر کشورهای عضو این کنوانسیون ها، آسیب وارد گردد.

پیش از این ترامپ با انتشار توئیتی تهدید نموده بود که اگر ایران شهروندان یا اهداف نظامی آمریکا در خاورمیانه را هدف قرار دهد، آمریکا به اماکن فرهنگی ایران در سطح بسیار زیاد و مهم حمله خواهد نمود.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به این توئیت ترامپ واکنش و هشدار داد که چنین حملاتی نقض آشکار قوانین بین المللی است.

دیده بان حقوق بشر نیز به اظهارات ترامپ واکنش نشان داده و گفته است که ترامپ به واسطه تهدید کردن برای هدف قراردادن اماکن فرهنگی در حال تهدید به انجام دادن جنایت جنگی است.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "یونسکو به تهدید ترامپ در خصوص آثار باستانی و فرهنگی ایران واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونسکو به تهدید ترامپ در خصوص آثار باستانی و فرهنگی ایران واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021