گزارش، ابتکار ترکیه در صنعت گردشگری؛ برگزاری جشن عروسی هندی ها

شرکت های گردشگری ترکیه ای به دبنال آن هستند تا از بودچه چند میلیارد دلاری عروسی های هندی٬ سهم بزرگی به دست بیاورند. آنان در سال 2019 میلادی 50 میلیون دلار درآمد داشته اند اما آن را ناچیز می پندارند.

گزارش، ابتکار ترکیه در صنعت گردشگری؛ برگزاری جشن عروسی هندی ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران٬ شاید یکی از تصورات بسیاری از ما ایرانیان از کشور هندوستان٬ تابلویی است بر مبنای آن نواهای حزن انگیز موسیقی و سناریوهای اندوه بار اغراق آمیز فیلم های هندی. در بسیاری از این فیلم ها٬ یا یک رئیس باند خلافکاران حضور دارد یا یک ثروتمند بزرگ و دیگر چهره ها٬ همگی از فقرای هندوستان هستند. اما تصویر واقعی هندوستان٬ تطابقی با این سناریوها ندارد.

هندوستان با جمعیتی نزدیک به 1 میلیارد و 400 میلیون نفر دارای عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان است و بخش قابل توجهی از این جمعیت٬ خانواده های ثروتمند و متمولی هستند که پول و ثروت خود را به رخ دیگران می کشند.

به این منظور بسیاری از خانواده های پولدار هندی ضیافت عروسی را به یک میدان رقابت بزرگ تبدیل می کنند. البته مساله فقط خودنمایی و قدرت نمایی پولدارها نیست و گرمای هندوستان هم در این ماجرا نقش فراوانی دارد. پولدارها می خواهند از گرما بگریزند و عروسی را در جایی برگزار کنند که با آن همه لباس پرزرق و برق سنتی٬ از دست گرما کلافه نشوند.

در این میان٬ بسیاری از کشورهای جهان هم به دنبال آن هستند تا هندی ها را برای برگزاری ضیافت عروسی به داخل خاک خود بکشانند. ترکیه نیز چند سالی است وارد این ماجرا شده است. حالا شرکت های گردشگری ترکیه ای به دنبال آن هستند تا از بودچه چند میلیارد دلاری خانواده های متمول هندوستانی٬ سهم بزرگی به دست بیاورند.

10 هزار عروسی خارج از کشور هندی ها

شرکت های توریستی ترکیه ای٬ بدنبال ارقام و آمار درآمدزایی در برگزاری عروسی هندی ها رفته و متوجه شده اند که هر سال٬ بیش از 10 هزار خانواده پولدار هندوستانی٬ عروسی فرزندان خود را در خارج از کشور برگزار می کنند. این اقدام٬ رفته رفته به یک مُد و سنت رقابتی عجیب بین پولدارهای هندی تبدیل شده و گردش مالی چند میلیارد یورویی به دنبال آورده است.

بر اساس آمار و ارقام رسمی٬ در سال 2019 میلادی میزان آمار عروسی های خارج از کشور هندی ها حتی از عدد 10 هزار نیز فراتر رفته است. جالب اینجاست که هندی ها٬ برای برگزاری عروسی خارج از مرز٬ بسیار به ندرت به آمریکا و اروپا می روند و مالزی٬ سنگاپور و تایلند٬ 3 کشور مهمی هستند که هر سال میزبان هزاران عروسی هندی شده و چندین میلیادر دلار پول روانه این کشورها می شود.

آنتالیای ترکیه و عروسی های مجلل هندی

در سال 2018 میلادی در ترکیه و به ویژه در شهر آنتالیا٬ 30 عروسی هندی برگزار شد و این رقم در سال 2019 میلادی از عدد 35 عروسی نیز فراتر رفته و این شرکت ها تاکنون در سال 2019 میلادی از محل برگزاری این ضیافت ها٬ رقمی معادل 50 میلیون دلار به دست آورده اند. اما ترک ها معتقدند که این رقم بسیار ناچیز است. آنان هدف گذاری مدیریت 300 تا 500 عروسی هندی در سال را در سر دارند و به دنبال آن هستند تا با انعقاد قرارداد با دو شرکت بزرگ آمریکایی و اروپایی متخصص برگزاری عروسی٬ رفته رفته رقم کلان برگزاری یک هزار عروسی را در دستور کار قرار دهند.

اگر چه شهر توریستی آنتالیای ترکیه سالانه میلیون ها جهانگرد خارجی استقابل می کند اما رقم یک هزار دلار٬ درآمد این توریست ها برای آنتالیا است و حالا هتل ها و گروه های بزرگ گردشگری به این می اندیشند که برگزاری یک عروسی بزرگ هندی٬ درآمدی به مراتب بیشتر از ورود 10 هزار توریست دارد.

نکته جالب اینجاست که عروسی ها در موسم رکود ورود گردشگران انجام می شود و هتل ها به جای آن که خالی بمانند٬ عروسی برگزار می کنند و درآمد بیشتری از دو موسم طلایی بهار و تابستان به دست می آورند. حالا علاوه بر آنتالیا٬ کاپادوکیا و بودروم نیز به مراکز برگزاری ضیافت عروسی هندی ها تبدیل شده اند.

عروسی هندی٬ 500 هزار دلار تا 70 میلیون یورو

شرکت های بین المللی برگزارکننده جشن های عروسی٬ همه در حال رقابت برای شکار خانواده های هندی هستند. چرا که برگزاری یک عروسی هندی در بین خانواده های متمول در خارج از کشور از کف 500 هزار دلار ثبت شده و رکورد 70 میلیون یورو نیز ثبت شده است. بنا بر آخرین گزارش ها٬ هزینه برگزاری عروسی هندی ها در خارج از کشور٬ سالانه 40 میلیارد دلار برای کشورهای میزبان٬ درآمد ایجاد می کند.

استفاده از پیشرفته ترین هواپیماها و چارترهای اختصاصی آژانس های برتر٬ استفاده از هتل های مجلل٬ اختصاص لیموزین و خودروهای اختصاصی برای ترانزیت فرودگاهی٬ دعوت از مهمانانی از 1 هزار تا 3 هزار نفر و بر عهده گرفتن کلیه هزینه های آنان٬ استخدام مشهورترین سرآشپزهای جهان٬ استفاده از تجهیزات پیشرفته عکاسی و تصویربرداری٬ دعوت از شعبده بازان مشهور جهان٬ صرف صدها هزار دلار برای تامین ده ها هزار شاخه گل٬ دادن هدایای لوکس به تمام مهمانان٬ استفاده از چندین گروه موسیقی٬ اجرای مراسم آتش بازی و پایکوبی نور٬ پرداخت هزینه لباس های سنتی گرانقیمت اغلب مهمانان٬ از دلایل بالا رفتن هزینه های عروسی هندی ها در خارج از کشور است.

عروسی 72 ساعته هندی ها در هتل های ترکیه

هندی ها ٬ برای برگزاری عروسی خارج از کشور٬ به مدت سه شبانه روز جشن می گیرند و برنامه ریزی برای این که در طول این 72 ساعت٬ مهمانان احساس کسالت نکنند و برنامه برایشان تکراری نشود٬ کار دشواری است. اینجاست که پای سازمان دهندگان و برگزارکنندگان مبتکر به میان می آید تا عروسی به شکلی برگزار شود که هر ساعت آن٬ ماجرا و ابعاد تازه و جالب توجهی داشته باشد.

مدیران بخش گردشگری ترکیه بر این باورند که لازم است آنکارا در مورد هندی ها نگاه ویژه داشته باشد و با هموارسازی در بحث ویزا و روادید٬ کاری کنند که سفر هندی ها به ترکیه بسیار راحت تر شود. آنان از دبی و تایلند مثال می آورند که نه تنها هیچگونه سخت گیری خاصی برای ورود هندی ها ندارند٬ بلکه در هر عروسی هندی که در دبی یا تایلند برگزار شود٬ به ازای هر مهمان٬ در پایان مراسم مبلغ قابل توجهی به عنوان هدیه دولت میزبان٬ به خانواده ها بازگردانده می شود تا به عنوان یک بسته تشویقی٬ دیگر هندی ها را نیز مشتاق کند.

به "گزارش، ابتکار ترکیه در صنعت گردشگری؛ برگزاری جشن عروسی هندی ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "گزارش، ابتکار ترکیه در صنعت گردشگری؛ برگزاری جشن عروسی هندی ها" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، ابتکار ترکیه در صنعت گردشگری؛ برگزاری جشن عروسی هندی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021