پیشنهاد ایجاد اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در سواحل مکران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر خود به بندرعباس گفت: سواحل مکران ظرفیت ایجاد اولین منطقه آزاد گردشگری کشور را دارد.

پیشنهاد ایجاد اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در سواحل مکران

دکتر علی اصغر مونسان که روز شنبه 7 دی 98 به استان هرمزگان سفره نموده بود، در حاشیه بازدید از پروژه کشتی تفریحی گنجر در گفت وگو با خبرنگاران گفت: هرمزگان هم قطب تجارت و صنعت کشور است و هم درزمینهٔ گردشگری پتانسیل های بی نظیری دارد؛ طول 1200 کیلومتری ساحلی ظرفیت بی نظیری را برای استان هرمزگان ایجاد نموده و می تواند به یکی از قطب های گردشگری دریایی کشور تبدیل گردد.

او با اشاره به اینکه در گذشته بیشتر تمرکز گردشگری در هرمزگان در یکی دو مورد از جزایر آن بود، اضافه نمود: این در حالی است که جزایر بسیار دیگری در هرمزگان وجود دارد که همگی آنها قابلیت این را دارند به سرعت در گردونه و زنجیره گردشگری کشور قرار بگیرند.

دکتر مونسان ادامه داد: خوشحالم که استاندار هرمزگان توجه ویژه ای به بخش گردشگری داشته است و اعتقاد دارم توسعه با صنعت به تنهایی اتفاق نمی افتد.

او با بیان اینکه بخش گردشگری باعث توسعه می گردد، ادامه داد: شهری را در جهان نمی توان به عنوان شهر پیشرفته و توسعه یافته نام ببرید که در آن گردشگری وجود نداشته باشد، هرجایی که گردشگری حضور پیدا نموده موجب رونق و توسعه شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: با اقداماتی که استاندار هرمزگان شروع نموده امید داریم این ظرفیت بالای گردشگری که در این استان در کنار دیگر توفیقات صنعتی وجود دارد، شکوفا گردد.

دکتر مونسان، هدفش از سفر به هرمزگان را اشتراک گذاری ظرفیت ها با استاندار هرمزگان دانست و اضافه نمود: گفت وگو و برنامه ریزی دقیقی برای توسعه گردشگری هرمزگان داشته و کوشش داریم بتوانیم گردشگری دریا محور را بر مبنای گردشگری جزایر استان هرمزگان فعال کنیم.

او با اشاره به اینکه سواحل مکران موقعیت بی نظیری برای رونق گردشگری دارد، اضافه نمود: در نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری پیشنهاد دادم اولین منطقه آزاد گردشگری در منطقه مکران شکل بگیرد.

دکتر مونسان ادامه داد: هفت منطقه آزاد در کشور داریم که صنعتی تجاری هستند و می توانیم یک منطقه آزاد ویژه گردشگری داشته باشیم با این مفهوم که یک شهر گردشگر را شکل دهیم چرا که در خیلی از کشورهای جهان ازجمله کشورهای همسایه ما این مسئله وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اضافه نمود: این ظرفیت در سواحل مکران وجود دارد که بتوانیم منطقه آزاد گردشگری با موضوع ایجاد یک شهر گردشگر محور در کنار سواحل خلیج فارس ایجاد کنیم.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "پیشنهاد ایجاد اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در سواحل مکران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد ایجاد اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در سواحل مکران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021