نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

جذب یک میلیون گردشگر چینی در 4 سال آینده

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران از گردشگران چینی استقبال می نماید و امیدوار است ظرف چهار، پنج سال آینده یک میلیون گردشگر چینی به ایران سفر نمایند.

جذب یک میلیون گردشگر چینی در 4 سال آینده

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت وگو با رادیو بین المللی چین (CRI) در خصوص روند لغو ویزا ایران برای گردشگران چین و برنامه های آینده این سازمان توضیحاتی را ارائه کرد.

مونسان در این مصاحبه دلایل این اقدام را اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور و تعداد عظیم گردشگران خروجی چین دانست و گفت: جمعیت زیاد چین و بالغ بر 150میلیون گردشگر خروجی چینی که به اقصی نقاط دنیا سفر می نمایند ما را بر آن داشت که چین را در کشورهای هدف خود قرار دهیم و به همین منظور در کوشش هستیم تا تسهیلات خوبی را برای کشورهای هدف محیا کنیم تا بتوانند به راحتی به ایران سفر نمایند.

او توضیح داد: سال گذشته با یکی از این کشورها لغو ویزا انجام دادیم و سال جاری هم با پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و موافقت وزارت خارجه دولت لغو ویزا با چین را تصویب کرد. اکنون سفارتخانه ما در چین باید این مصوبه را به اجرا بگذارد و اتباع چینی بدون اخذ ویزا و به راحتی می توانند به ایران سفر داشته باشند و از جاذبه های طبیعی و تاریخی کشور ما بازدید نمایند. هدف گذاری کردیم که به سرعت و در یک بازه زمانی چهار تا پنج ساله این عدد را به یک میلیون نفر برسانیم و هدف گذاری در گام بعدی رسیدن به 2میلیون گردشگر چینی در ایران است.

معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: دولت ایران به توسعه صنعت گردشگری اهمیت می دهد و این صنعت به زودی نیز به محرک جدید رشد مالی ایران تبدیل می گردد. ایران برای جذب گردشگران خارجی از سال های پیش تدابیر جدید مانند صدور ویزا الکترونیکی را اتخاذ نموده است.

او تاریخ هزاران ساله و حال و هوای تاریخی و فرهنگی غنی ایران را جزو جذابیت های اصلی ایران برای گردشگران خارجی عنوان نمود و گفت: بزرگ ترین بخش گردشگرانی که از اروپا، آسیا و آمریکا به ایران می آیند، عمدتاً موضوعات فرهنگی و تاریخی را دنبال می نمایند و بزرگ ترین مزیت ما تاریخی بودن کشور است. موزه های بی نظیر و با غنای بسیار، تعداد بالا و موضوعات متنوع؛ سایت های تاریخی بی نظیری که در کشور وجود دارد؛ شهرهای تاریخی ما مثل یزد، اصفهان، شیراز، کاشان و مرودشت و... و اینکه ما جزو ده کشور اول به لحاظ ثبت دنیای در یونسکو هستیم و با 23 ثبت دنیای در یونسکو رتبه دهم را داریم، ایران را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل نموده است.

مونسان اضافه نمود: به لحاظ پتانسیل های گردشگری و تفریحی سازمان دنیای گردشگری ایران را جزو ده کشور اول دنیا می داند. تنوع زیست محیطی و طبیعی که در کشور ما وجود دارد، شامل دریا در شمال و در جنوب، که به خاطر آنها گردشگری ساحلی و تفریحات آبی با تنوع خیلی زیادی وجود دارد. گردشگری سلامت ما به لحاظ امکانات بیمارستانی و تجهیزات پزشکی بسیار بالایی که داریم و همین طور به لحاظ پزشکان بسیار خوبی که ما در کشور داریم. ما در سطح منطقه جزو دو کشور اول به لحاظ پزشکی هستیم و همه این موارد می تواند گردشگران خارجی را به سوی خود بطلبد و خوشبختانه این رخ داده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص نگرانی گردشگران خارجی نسبت به امنیت در ایران گفت: ایران امن است و حتی می توان گفت جزو امن ترین کشورهای خاورمیانه است.

او اضافه نمود: خیلی از مسائل و درگیری های که اکنون در سطح دنیا وجود دارد ناشی از عدم شناخت است و گردشگری بهترین نقطه ای است که هر کشوری می تواند فرهنگ غنی خود را به دیگران معرفی کند. ملت و کشور ایران با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی خود و تمدن کهنی که دارد می تواند با استفاده از فرصت گردشگری خودش را به دنیا معرفی کند و به ویژه در فضای تبلیغات منفی و دروغینی که وجود دارد گردشگران می توانند با سفر به ایران از نزدیک مردم ما را ببینند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به تمایل ایران با همکاری با چین در زمینه گردشگری در چارچوب ابتکار یک کمربند- یک جاده گفت: ما علاقه داریم که در طرح یک کمربند- یک جاده نقش پر رنگ تری داشته باشیم و به ویژه در بخش گردشگری نقش جدی تری را ایفا کنیم، به همین دلیل در حال افزایش مراودات خود با بخش گردشگری چین هستیم. به زودی سفری به چین خواهیم داشت تا با امضای یک تفاهم نامه راستا حرکت و توسعه کشور معین تر گردد و روی آن تمرکز بیشتری انجام بگیرد. بنابراین طرح یک کمربند و یک جاده می تواند بسیار مهم باشد.

مونسان ادامه داد: ایران و چین از نظر تجاری و سیاسی روابط بسیار خوبی دارند اما با توجه به ظرفیت های بسیار خوب گردشگری که بین دو کشور وجود دارد، آمارهای گردشگری ما خوب نیست و به این بخش شاید کمتر توجه شده است و جزو اهداف جدی ما به شمار می رود.

به "جذب یک میلیون گردشگر چینی در 4 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب یک میلیون گردشگر چینی در 4 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021