ایتالیایی ها تحریم های آمریکاعلیه ایران را نامشروع می دانند

کارآفرینان ایتالیایی علاقمند به ادامه همکاری با ایران، محدودیت های تجاری آمریکا علیه تهران را غیر قانونی خوانده و آنرا به ضرر شرکت های ایتالیایی و اروپایی دانستند.

ایتالیایی ها تحریم های آمریکاعلیه ایران را نامشروع می دانند

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران، کارآفرینان ایتالیایی در همایشی که به ابتکار مشترک اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر میلان برگزار گردید، ضمن تاکید بر لزوم ادامه همکاری ها با ایران، محدودیت های تجاری آمریکا را غیر قانونی خوانده و اعلام کردند که بازار ایران را رها نخواهند کرد.

شرکت نمایندگان در این همایش با تاکید بر اینکه سیاست های زورگویانه دولت ترامپ خطری برای حاکمیت قانون در دنیا است، از کم کاری مقامات کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا در برداشتن موانع فرا روی مناسبات تجاری با ایران انتقاد نموده و ساز و کار مالی اروپا برای تجارت با ایران (اینستکس) را در قیاس با اعمال فشارهای غیر قانونی امریکا، ناچیز دانستند.

امیرمسعود میری سرکنسول کشورمان در میلان، هدف از برگزاری این همایش را آنالیز ساز و کار ویژه مالی اروپا و اینکه چگونه شرکت های ایتالیایی و بخش خصوصی این کشور می توانند همکاریهای خود را با صنایع کوچک و متوسط ایران توسعه ببخشند خواند.

در گفت وگو با کارآفرینان ایتالیایی علاقمند به کار با ایران می توان فهمید که ابهامات ناشی از سیاست های خصمانه ترامپ بر آینده سایه انداخته و باعث نگرانی می گردد، اما باعث یاس و تسلیم نمی گردد. با توجه به دشواری های اقتصاد ایتالیا و پیش بینی رکود اقتصادی در سال 2019 بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، کارآفرینان ایتالیایی در پی یافتن راه های جدیدی برای ادامه تجارت با ایران هستند.

برای مثال، یک شرکت کوچک ایتالیایی که از 10 سال پیش با ایران کار می نماید، تصمیم گرفته با یک شرکت ایرانی وارد سرمایه گذاری مشترک گردد تا آنچه را که به دشواری به ایران صادر می نماید، همانجا فراوری کند.

ایتالیا به دلیل تحریم های ترامپ نتوانسته توافق های تجاری شرکت های بزرگ خود با ایران به ارزش 30 میلیارد یورو را به تحقق برساند. صنایع بزرگ ایتالیایی مجبور شده اند بین بازار ایران و مجازات های آمریکا یکی را انتخاب نمایند اما قضیه برای شرکت های کوچک فرق می نماید.

برخی شرکت های کوچک و متوسط ایتالیایی که به کار با ایران ادامه می دهند، علاقه ای به فاش کردن فعالیت های خود ندارند زیرا شبکه کنترل آمریکا شدیدأ فعال است تا چنین شرکت هایی را شناسایی و با تهدید به مجازات، از تجارتشان با ایران جلوگیری کند.

در سال 2017، یعنی یک سال پیش از اعمال دوباره تحریم های امریکا، حجم مبادلات تجاری بین ایران و ایتالیا از مرز پنج میلیارد یورو عبور کرد و ایتالیا بار دیگر در مقام شریک اول تجاری ایران در اروپا نهاده شد. در هشت ماه اول سال 2018 و پیش از اعمال تحریم ها، مبادلات تجاری بین دو کشور به سه و نیم میلیارد یورو رسیده بود.

به "ایتالیایی ها تحریم های آمریکاعلیه ایران را نامشروع می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیایی ها تحریم های آمریکاعلیه ایران را نامشروع می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021