افزایش تورم در کشورهای اروپایی

دفتر آمار اتحادیه اروپا پیش بینی کرد نرخ تورم منطقه یورو به 2.1 درصد افزایش یابد.

افزایش تورم در کشورهای اروپایی

به گزارش خبرنگاران، انتظار می رود متوسط نرخ تورم در 19 کشور عضو منطقه یورو تا انتها ماه سپتامبر از دو درصد ماه اوت به 2.1 درصد افزایش یابد. بخش انرژی با تورم 0.5 درصدی کماکان بزرگ ترین محرک افزایش قیمت در این منطقه خواهد بود و پس از آن، تنباکو و مواد غذایی با تورم 2.7 درصدی و خدمات با تورم 1.3 درصدی در رده های بعدی قرار دارند.

پیش تر بانک مرکزی اروپا اعلام نموده بود انتظار دارد روند افزایش نرخ تورم در منطقه یورو ادامه داشته باشد. افزایش نرخ تورم در منطقه یورو می تواند به بانک مرکزی اجازه دهد برنامه گسترده تحریک بازار خود را که از سال 2015 تاکنون اجرا نموده است، سرانجام دهد. این برنامه با هدف تقویت رشد اقتصادی و افزایش نقدینگی اجرایی می گردد.

گفتنی است 19 کشور اتریش، بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی و اسپانیا عضو منطقه یورو هستند. هم چنین به دلیل موقعیت ویژه کشورهای آندورا، موناکو، سن مارینو و واتیکان، به این کشورها نیز اجازه داده گردیده است از یورو به عنوان واحد پول ملی خود استفاده نمایند. هرچند که آمار این چهار کشور در آمارها معمولا لحاظ نمی گردد.

به "افزایش تورم در کشورهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تورم در کشورهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021