آیا 14 روز قرنطینه مبتلایان به کروناویروس کافی است؟

شایع شده است یک پزشک چینی در تحقیقاتی مطرح نموده که این ویروس می تواند تا 24 روز خود را در بدن انسان مخفی کند، اما آیا ادعای بازه زمانی 24 روزه درست است؟

آیا 14 روز قرنطینه مبتلایان به کروناویروس کافی است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرناپلاس بعضی رسانه ها گزارش داده اند دکتر ژونگ نانشان، پزشک چینی که تحقیقات مفصلی را در این زمینه انجام داده، می گوید تنها 1.18 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا به طور مستقیم و به علت تماس با حیات وحش ویروس مذکور را دریافت نموده اند و بیشتر کسانی که به کرونا مبتلا شده اند، به علت معاشرت با مردم ووهان دچار این بیماری شده اند.

به گفته وی این ویروس به سرعت در صورت تماس های انسانی انتقال می یابد و در صورت عدم مراقبت های درمانی ضروری می تواند جان قربانیان را به سرعت بگیرد. با توجه به اینکه این ویروس به مدت 24 و نه 14 روز مخفی می ماند، لازم است افراد مشکوک به ابتلا به کرونا به همین مدت در قرنطینه باقی بمانند و از هرگونه تماس آنها با دنیای بیرون جلوگیری گردد.

معتبرترین و مشهورترین ژورنال پزشکی دنیا: 14 روز کفایت می نماید

مسعود مردانی دشتی، فوق تخصص بیماری های عفونی در این باره می گوید: همه ابعاد بیماری جدید بیماری کروناویروس 2019 شناخته شده نیست. اطلاعاتی که ما در اختیار مردم می گذاریم براساس بیمارانی است که تا به حال مورد آنالیز قرار گرفته اند. طبق آنچه منابع معتبر دنیای از جمله مجله New England Journal of Medicine که معتبرترین و مشهورترین ژونال پزشکی دنیاست، نوشته اند همان دو هفته کفایت می نماید.

مردانی دشتی شرح می دهد: اگر شواهد بالینی و مقالات و تحقیقات علمی مبنی بر نظر این پزشک چینی وجود داشته باشد، مسلما ما هم در استراتژی هایمان تجدیدنظر می کنیم. اما تا به امروز تمام منابعی علمی دنیا روی همین 14 روز تاکید داشته اند. البته یکی از پزشکان چینی ادعا نموده است موارد بیماری بدون علامت ممکن است دوره بیماری را طولانی تر کند.

به یک سند معتبر و به نهاد معتبر استناد کنید

سیروس جعفری، فوق تخصص بیماری های عفونی هم در ارتباط با این بازه زمانی 14 روزه می گوید: مراجع بین المللی بهداشتی و درمانی 14 روز را تایید نموده اند. یعنی دوره قرنطینه را 14 روز مشخص نموده اند و برای بیشتر از آن ضرورتی وجود ندارد. شما وقتی می خواهید به موضوعی به این مهمی اشاره کنید باید به یک سند معتبر و به نهاد معتبر استناد کنید.

جعفری بیان می نماید: ممکن است هر آدمی در هر جایی بیاید و چنین مطالبی را با تأکیدات بسیار زیاد عنوان کند؛ اما تا وقتی یک نهاد و منبع موثق آن را تأیید نکند، نمی توان به آن اعتماد کرد. این 14 روزی هم که توسط مراجع بین المللی تعین شده، بیشترین بازه زمانی تضمین شده است.

آژانس مسافرتی آوای بورالان

به "آیا 14 روز قرنطینه مبتلایان به کروناویروس کافی است؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "آیا 14 روز قرنطینه مبتلایان به کروناویروس کافی است؟" امتیاز داده اند | امتیاز: 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا 14 روز قرنطینه مبتلایان به کروناویروس کافی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021